صفحه اصلی / وبلاگ / گرانولا برای افزایش وزن ? بخورید و چاق شوید!

مقالات آموزشی

گرانولا برای افزایش وزن ? بخورید و چاق شوید!

گرانولا برای افزایش وزن

گرانولا صبحانه مقوی تهیه شده از جو دوسر، میوه خشک، انواع آجیل‌ها، کره بادام زمینی و عسل است. سوال بسیار متداولی که در مورد گرانولا وجود دارد این است که آیا گرانولا برای افزایش وزن انتخاب خوبی است؟ در این مقاله فرمول مصرف گرانولا با هدف افزایش وزن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

مصرف گرانولا برای افزایش وزن و چاقی؟

مصرف گرانولا هم برای افزایش وزن و هم برای لاغری امکان پذیر است. افراد دارای اضافه وزن می‌توانند با جایگزین کردن گرانولا به جای وعده غذایی اصلی از دریافت کالری بیش از اندازه جلوگیری کرده و از طرفی انرژی خود را تا پایان روز حفظ کنند. برعکس افراد لاغر وعده غذایی را کامل مصرف کرده و گرانولا را به عنوان یه میان وعده پرکالری و مقوی مصرف نمایند.

طرز مصرف گرانولا برای افزایش وزن و لاغری چه تفاوتی دارد؟

به طور کلی مواد اصلی تشکیل دهنده گرانولا شامل جو دوسر، انواع مغز‌ها، دانه چیا و تخم کتان است که افراد دارای اضافه وزن بایستی آن را به همان شکل همراه با شیر کم چرب به جای وعده اصلی صبحانه و یا شام مصرف نمایند.

توجه به این نکته که گرانولا یک غذای کاملا رژیمی با کالری محدود است یک ضرورت است. در نتیجه مصرف گرانولا به صورت معمولی و بدون افزودن غذاهای دیگر به آن نمی‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

مصرف گرانولا برای افزایش وزن از طریق افزودن میوه‌ها و شیره‌های گیاهی پرکالری مثل خرمای خرد شده، بستنی، عسل کشمش، شیره انگور و یا ماست و شیر پرچرب ممکن است.

بیشتر بخوانید: طرز مصرف گرانولا؛ گرانولا را با چی بخوریم؟

افرادی که از کمبود وزن رنج می برند و می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند می‌توانند گرانولا را همراه با خرمای خرد شده، بستنی، عسل کشمش، شیره انگور و یا ماست و شیر پرچرب به عنوان میان وعده مصرف نمایند.

مقدار مصرف روزانه گرانولا برای چاقی چقدر است؟

اگر می‌خواهید با گرانولا برای افزایش وزن یا کاهش وزن اقدام کنید، دقت داشته باشید که هر وعده استاندارد حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم گرانولا است که آن را باید با شیر یا ماست مخلوط کنید.

گرانولا تا چه اندازه غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است؟

تنوع گرانولا به حدی بالا است که نیاز‌های تمامی افراد را تامین می‌کند. عمدتا گرانولای ساده دارای مقادیر بالای کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم است اما اگر مواد مغذی موجود در مغز‌ها و میوه خشک‌های افزوده شده به انواع دیگر را حساب کنیم مقادیر مناسبی از آهن، روی، منیزیم، مس و ویتامین‌های گروه B و ویتامین E را نیز شامل می‌شود.

با مصرف صحیح گرانولا می توان به تناسب اندام رسید و چاقی یا لاغری بیش از حد بدن را کنترل کرد.
با مصرف گرانولا کالری مورد نیاز برای ادامه روز تامین شده و انرژی بدن در هنگام فعالیت های شدید جسمانی و انجام کارهای سنگین تحلیل نمی‌رود.

مزیت گرانولا برای افزایش وزن

  • تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن از مهم ترین خواص مصرف گرانولا است.
  • با مصرف صحیح گرانولا می‌توان به تناسب اندام رسید و چاقی یا لاغری بیش از حد بدن را کنترل کرد.
  • گرانولا فشار خون بالا را کنترل کرده و افراد را از مصرف قرص‌های شیمیایی بی نیاز می‌کند؛ با این وجود از مصرف بی رویه آن جلوگیری نمایید چون ممکن است عوارض دیگری به دنبال داشته باشد.
  • اگر کلسترول خون‌تان بالا است، با مصرف روزانه مقدار مناسبی از گرانولا از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و یا حتی آن را درمان کنید.
  • بیماران دیابتی می‌توانند با مصرف روزانه مقدار کمی گرانولای ساده به بهبود بیماری خود کمک کرده و سطح قند خون را کاهش دهند. این خواص بی نظیر به خاطر وجود مقدار زیاد منگنز بوده که به ترشح بیشتر انسولین منجر می‌شود
  • گرانولای حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان موجب به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • مصرف مرتب گرانولا منجر به بهبود عملکرد سیستم گوارشی شده و سلامت روده و مثانه را تضمین می‌کند. از طریق تغذیه درست باکتری‌های سالم وارد بدن شده و از التهاب و زخم‌های داخلی پیشگیری خواهد کرد.
  • گرانولا با تامین آهن مورد نیاز بدن از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند. کم خونی یک بیماری شایع بین اکثر خانم‌ها بوده که در طولانی مدت عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.
  • ترکیبات موثر در گرانولا موجب به افزایش سطح آنتی اکسیدان بدن شده و از این طریق احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حدودی کاهش می‌دهد.
  • فیبر موجود در برخی از انواع گرانولا به هضم راحت تر غذا کمک کرده و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند. فیبر یکی از مهم ترین مواد معدنی ضروری برای لاغری و تناسب اندام می‌باشد که با قرار گرفتن در کنار دیگر مواد مغذی برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی و دفع سخت استفاده می‌شود.
  • گرانولا روزانه
    گرانولا روزانه
  • ویتامین E یک مواد ضروری برای پوست و مو است. با مصرف گرانولا و تامین این ویتامین از چروک پوست، کک و مک، وزی مو، شکنندگی ناخن و… پیشگیری می‌شود.
  • اسید فولیک موجود در این غلات مقوی سلامت مادر و جنین را در دوران بارداری تضمین می‌کند و زایمان زودرس را به تاخیر می‌اندازد.
  • پروتئین گیاهی موجود در گرانولا به عضله سازی و بهبود بافت عضلانی کمک شایانی می‌نماید. از این رو بهتر است ورزشکاران حرفه ای این تغذیه غنی از پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
  • از سردرد‌های میگرنی رنج می‌برید؟ راهکار آن هم دست گرانولا است. گرانولا با داشتن مقدار زیادی منیزیم به کاهش التهاب پوستی، اسپاسم عضلانی و سردرد کمک می‌کند.
  • بهبود گردش خون نیز از دیگر مزیت‌های استفاده از گرانولا است.
  • با مصرف گرانولا کالری مورد نیاز برای ادامه روز تامین شده و انرژی بدن در هنگام فعالیت‌های شدید جسمانی و انجام کارهای سنگین تحلیل نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: گرانولا با شیر؛ نکات مصرف و باید‌ها و نبایدهای مصرف گرانولا با شیر‌

نتیجه‌گیری

گرانولا یک غذای رژیمی است که خواص زیادی دارد. از این وعده غذایی برای کاهش وزن استفاده می‌شود و برای افزایش وزن نیز می‌توان استفاده کرد. البته که باید به این نکته توجه داشت که ذات گرانولا یک غذای رژیمی است که مصرف آن به تنهایی نمی‌تواند باعث افزایش وزن شود. گرانولا برای افزایش وزن باید با غذاها و میوه‌های دیگر همراه شود تا کالری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گرانولا برای چاقی؛ فرمول مصرف گرانولا با هدف چاقی

سوالات متداول

آیا گرانولا برای افزایش وزن انتخاب خوبی است؟

گرانولا یک غذای رژیمی با قدرت سیرکنندگی زیاد است. پس گرانولا بهترین گزینه برای افزایش وزن به حساب نمی‌آید.

برای اینکه با گرانولا افزایش وزن داشته باشیم چه کار باید بکنیم؟

گرانولا را همراه با مواد مغذی دیگر مثل خرما، انبه، شیره خرما و سایر مواد مغذی و پرکالری همراه کنید.

کدام وعده برای مصرف گرانولا با هدف افزایش وزن خوب است؟

مصرف به عنوان میان وعده و دسر عصرگاهی یا شامگاهی توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *