صفحه اصلی / وبلاگ / گرانولا برای چاقی؛ طرز تهیه + روش مصرف گرانولا با هدف چاقی

مقالات آموزشی

گرانولا برای چاقی؛ طرز تهیه + روش مصرف گرانولا با هدف چاقی

گرانولا برای چاقی

یکی از سوالات متداول در مورد مصرف گرانولا این است که آیا گرانولا برای چاقی انتخاب خوبی است و می‌توان با آن چاق شد؟ جواب به این سوال کمی پیچیده است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که بله گرانولا برای چاقی می‌توان مصرف کرد، اما شاید بهترین گزینه نباشد. در پاسخ به این سوال نگاهی می‌اندازیم به جنبه‌های مختلف ارزش‌ غذایی گرانولا و در نهایت جمع‌بندی خواهیم داشت در مورد تاثیر گرانولا بر چاقی و افزایش وزن.

گرانولا سرشار از کربوهیدرات پیچیده

کربوهیدرات‌ها 45 تا 65 درصد از کل کالری روزانه فرد را تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر روزانه ۲۰۰۰ کالری دریافت می‌کنید، بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری باید از کربوهیدرات‌ها باشد‌ که معادل ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات در روز خواهد بود.

گرانولا به دلیل داشتن جو دوسر، سرشار از کربوهیدارت‌های پیچیده است که برای سلامتی دستگاه گوارش، قلب و عروق و سطح انرژی بسیار مفید است. گرانولا برای چاقی می‌تواند یک گزینه باشد، به شرطی که از چندین وعده مصرف شود و کالری مازاد بر ۲۰۰۰ کالری مورد نظر فرد را تامین کند.

گرانولا به دلیل داشتن جو دوسر، سرشار از کربوهیدارت‌های پیچیده است که برای سلامتی دستگاه گوارش، قلب و عروق و سطح انرژی بسیار مفید است.
گرانولا به دلیل داشتن جو دوسر، سرشار از کربوهیدارت‌های پیچیده است که برای سلامتی دستگاه گوارش، قلب و عروق و سطح انرژی بسیار مفید است.

نقش گرانولا در تامین فیبر و پروتئین بدن

به طور کلی گرانولا برای چاقی و افزایش وزن رژیم غذایی گزینه سالمی است، چرا که از یک سو یک غذای فراسودمند و سالم است و از یک سو در تامین فیبر و پروتئین بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بزرگسالان روزانه به حدود ۰.۷۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارند (برای یک خانم با جثه متوسط، این مقدار ۴۵ گرم یا برای مردان ۵۵ گرم است).

فیبر به تنظیم مصرف قندها در بدن کمک می‌کند و به کنترل گرسنگی و قند خون کمک می‌کند. بزرگسالان برای داشتن سلامتی به حداقل ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر در روز نیاز دارند، اما اکثر افراد تنها حدود ۱۵ گرم فیبر در روز دریافت می‌کنند.

گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

منابع عالی فیبر غلات کامل، میوه‌ها و آجیل هستند. مصرف روزانه فیبر به حرکات منظم روده، تعادل سطح کلسترول، تنظیم قند خون، سیری پایدار کمک می‌کند.

اکثر انواع گرانولا حاوی حدود ۱۳۰ کالری در ¼ فنجان هستند. بسته به تنوع، محتوای پروتئین می‌تواند از ۲ تا ۶ گرم در هر وعده باشد. محتوای چربی معمولاً حدود ۶ گرم در هر وعده است و محتوای کربوهیدرات معمولاً حدود ۱۶ گرم در هر وعده است.

تدابیر افزایش وزن سالم کدامند؟

همانند کاهش وزن، افزایش وزن سالم (عمدتاً توده عضلانی) به زمان نیاز دارد. با افزایش معقول انرژی دریافتی می‌توان انتظار افزایش وزن سالم حدود یک کیلوگرم در هفته را داشت.

کالری متراکم به معنای غذاهای کم حجم و پر کالری است. این غذاها فضای معده شما را زود پر نمی کنند و خوردن بیشتر برای افزایش وزن را آسان تر می‌کنند.

برای استفاده از گرانولا برای رژیم افزایش وزن خود، گرانولا را با ترکیبات پرکالری و پرچرب همراه کنید
برای استفاده از گرانولا برای رژیم افزایش وزن خود، گرانولا را با ترکیبات پرکالری و پرچرب همراه کنید

آیا گرانولا برای چاقی مفید است؟

می‌تواند باشد! شما می‌توانید برای استفاده از گرانولا برای رژیم افزایش وزن خود، گرانولا را با ترکیبات پرکالری و پرچرب همراه کنید تا به شما برای افزایش وزنی آسان کمک کند. به خاطر داشته باشید که گرانولا اساسا یک غذای رژیمی به حساب می‌آید و چاق شدن با یک غذای رژیمی نیاز به ایجاد تغییرات در آن دارد.

برای افزودن کالری بیشتر به گرانولا می‌توانید از شیر پرچرب استفاده کنید. استفاده از شیر بادام شیرین نشده مناسب نیست زیرا کالری زیادی به رژیم شما اضافه نمی کند. اگر رژیم گیاهخواری یا بدون لبنیات دارید، شیر بادام، شیر سویا یا شیر جو دوسر با پروتئین بالا پیدا کنید. به نظر می‌رسد اخیراً تعداد زیادی از این نوشیدنی‌ها به بازار عرضه شده اند و مشکلی در تهیه آن‌ها نخواهید داشت.

آیا گرانولا برای چاقی بهترین گزینه است؟

غذاهایی مثل فست فود، سیب زمینی سرخ کرده، شیرینی‌جات و… گزینه‌هایی هستند که برای چاق شدن می‌توان از آنها استفاده کرد اما همه آنها تاثیرات منفی بر سلامتی ما دارند. اما مصرف گرانولا برای چاقی با توجه به اینکه این محصول یک محصول سلامت محور و کاملا طبیعی است، ضررهای غذاهای دیگر را ندارد و در عوض خواص سلامتی نیز دارد.

صد البته که گرانولا یک غذای رژیمی است و با اندکی از آن می‌توان ساعات زیادی سیر ماند. پس همین نکته می‌تواند در مورد انتخاب گرانولا برای چاقی تردید آفرین باشد. چرا که حجم زیادی از آن را باید مصرف کنید و ممکن است اشتهای شما برای خوردن غذاهای دیگر و وعده‌های دیگر غذایی را کم کند.

 گرانولا را به عنوان میان وعده یا دسر میل کنید و دسرهایی با بستنی، میوه، ماست میوه‌ای و... با گرانولا تهیه کنید که کالری مضاعف داشته باشند.
گرانولا را به عنوان میان وعده یا دسر میل کنید و دسرهایی با بستنی، میوه، ماست میوه‌ای و… با گرانولا تهیه کنید که کالری مضاعف داشته باشند.

توصیه کلی در این زمینه این است که گرانولا را به عنوان میان وعده یا دسر میل کنید و دسرهایی با بستنی، میوه، ماست میوه‌ای و… با گرانولا تهیه کنید که کالری مضاعف داشته باشند. در این صورت گرانولا برای چاقی می‌تواند کارساز باشد.

مزایای سلامتی گرانولا

با تهیه این محصول به راحتی می‌توانید میزان کالری سالم خود را افزایش داده و به وزن ایده آل خود دست یابید. ترکیبی بی نظیر از کربوهیدرات، پروتئین و فیبر علاوه بر وزن ایده آل، تغییرات شگرفی در رژیم غذایی شما ایجاد کرده و سلامت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در نتیجه اگرچه چاق شدن با گرانولا شاید کمی سخت باشد، اما ورود این غذا به رژیم غذایی می‌تواند بدنی سالم‌تر برای شما به ارمغان آورد.

گرانولا چه طور من را به وزن ایده آل می‌رساند؟

ریز مغذی‌ها و فیبر

 گرانولا یک غذای گیاهی است که حاوی مواد شیمیایی گیاهی و فیبر ضد التهابی است. خوردن غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری می‌تواند برای سلامت قلب و روده شما مفید باشد.

گرانولا یک غذای گیاهی است که حاوی مواد شیمیایی گیاهی و فیبر ضد التهابی است
گرانولا یک غذای گیاهی است که حاوی مواد شیمیایی گیاهی و فیبر ضد التهابی است

ویتامین‌ها و مواد معدنی

 گرانولا سرشار از انواع مواد مغذی از جمله پتاسیم، روی، آهن، ویتامین‌های B و C است. ویتامین C موجود در گرانولا به بدن شما کمک می‌کند تا آهن گیاهی را جذب کند. ویتامین C نیز یک آنتی اکسیدان است.

گرانولای وگان بدون گلوتن برای افراد دارای حساسیت غذایی

  • تهیه گرانولایی که با انواع نیازهای رژیم غذایی خاص، از جمله وگان، بدون گلوتن و بدون لبنیات، آسان است. حتی می‌توانید برای کمک به مدیریت قند خون در دیابت، کتو گرانولای کم کربوهیدرات درست کنید!
گرانولا وگان
گرانولا وگان

خرید گرانولا

برای سفارش گرانولا می‌توانید از فروشگاه آنلاین گرانولا چاربان، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

چه نوعی از گرانولا برای افزایش وزن مناسب است؟

اگر چه اکثر گرانولا‌ها با توجه به اینکه غذایی رژیمی هستند، اما با افزایش حجم مصرف و یا افزودن مواد غذایی پر کالری به آنها می‌توانید میزان کالری آنها را افزایش دهید. توجه داشته باشید که حداقل ۲۰۰ کالری در هر وعده مصرف نمایید.

چگونه می‌توان میزان کالری دریافتی همراه گرانولا را افزایش داد؟

می‌توانید از شیر پر چرب، ماست پر چرب، عسل، انبه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *