صفحه اصلی / وبلاگ / انواع گرانولا؛ بررسی ویژگی‌ها و خواص انواع گرانولای چاربان

مقالات آموزشی

انواع گرانولا؛ بررسی ویژگی‌ها و خواص انواع گرانولای چاربان

آشنایی با انواع گرانولا چاربان

گرانولا غذایی سرشار از پروتئین، فیبر و ریزمغذی‌ها است. مشخص شده است که مصرف 30 تا 40 گرم از آن در روز، می‌تواند بخش زیادی از نیاز روزانه بدن به آهن، منیزیم، روی، مس، سلنیوم، ویتامین‌های B و ویتامین E را تامین کند و تاثیرات زیادی بر سلامتی ما دارد.

به طور کلی گرانولا از ترکیب جو دوسر پرک، مغزیجات و میوه‌های خشک تهیه می‌شود. در نتیجه ترکیبات بسیار متنوع و زیادی می‌توان درست کرد و به همین خاطر طعم‌ها و انواع گرانولا زیادی در وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا با مرور خواص کلی گرانولا به توضیح در مورد انواع گرانولا موجود در فروشگاه آنلاین چاربان بپردازیم.

خواص گرانولا

قبل از آشنایی با انواع گرانولا چاربان، بهتر است با خواص کلی این محصول آشنا شوید.

  • سیرکننده و سرشار از فیبر: گرانولا با وجود جو دوسر، مغزها مانند بادام، گردو و بادام هندی و دانه‌هایی مانند کدو تنبل و کنجد سرشار از  فیبر و پروتئین است. به‌همین‌دلیل، می‌تواند زمان هضم را افزایش دهد و به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و ممکن است به کنترل اشتها کمک کند.
  • فشار خون را بهبود می‌بخشد: ثابت شده است که مواد حاوی فیبر بالا مانند جو و دانه‌های کتان به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.
  • کاهش کلسترول: جو دوسر منبع خوبی از بتا گلوکان است. نوعی فیبر که به کاهش سطح کلسترول و کلسترول بد (LDL) که دو عامل خطر برای بروز بیماری قلبی هستند، کمک می‌کند.
  • کاهش قند خون: در افراد مبتلا به چاقی یا دیابت؛ غلات کامل، میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌ها ممکن است به کاهش و کنترل سطح قند خون کمک کنند.
  • تقویت دستگاه گوارش: گرانولا به عنوان دوست دستگاه گوارش شناخته می‌شود. فیبر موجود در گرانولا با افزایش زمان ماندگاری غذا در دستگاه گوارش به جذب و هضم بهتر کمک می‌کند. همیچنین با ورود پریبیوتیک‌ها به عملکرد بهتر دستگاه گوارش نیز کمک و از بروز مشکلاتی مثل یبوست جلوگیری می‌کند.
  • سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان : گرانولا سرشار از آنتی‌اکسدان است که در سلامتی و حفظ جوانی ما نقش مهمی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری از بروز التهاب مزمن و انواع سرطان موثر هستند. چراکه می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: گرانولا برای کودکان، خواص و روش صحیح مصرف

گرانولا وگان چاربان مخصوص گیاهخواران و همچنین رژیم وگان است. در تولید این محصول به جای عسل از شیره خرما استفاده شده است و هیچ محصول حیوانی ندارد.

معرفی گرانولا وگان چاربان

گرانولا وگان یکی از انواع گرانولا از برند چاربان است که از جو دوسر، شیره ‌خرما، کره بادام زمینی، بادام هندی، حبه خرما، روغن کنجد و دارچین تشکیل شده است. در واقع ترکیبات آن به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که گیاهخواران و افراد وگان بتوانند با خیال راحت از مزایای آن بهره‌مند شوند.

با محاسبه مصرف روزانه 30 گرم در وعده، یک بسته 380 گرمی آن را می‌توانید برای حداقل یک هفته استفاده کنید. با توجه به قیمت مناسب گرانولا وگان، واقعا محصول به‌صرفه‌ای برای کاهش وزن، افزایش سطح انرژی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم قند و فشار خون است.

خواص گرانولا وگان چاربان

این محصول مانند سایر انواع گرانولا چاربان، از فیبر کافی برخوردار است. دو نوع فیبر خوراکی محلول و غیرمحلول موجود در آن به رفع یبوست و بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک زیادی می‌کنند. زیرا نقش غذارسانی به باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را دارند.

مصرف روزانه این مورد از انواع گرانولا با کاهش کلسترول خون، در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است. همچنین با تنظیم قند خون، به پیشگیری از بروز دیابت کمک می‌کند.

اگر درگیر مشکلات سیستم ایمنی بدن هستید، گرانولا وگان چاربان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و گزینه مفیدی برای شما است. مطمئنا از تهیه چنین محصولی پشیمان نخواهید شد. فقط کافی است که یکبار آن را امتحان کنید!

نحوه مصرف گرانولا وگان چاربان

هر وعده ۳۰ گرمی از این محصول 123 کیلوکالری دارد. اگر قصد کاهش وزن داشته باشید، فقط کافی است که روزانه برای صبحانه و میان‌وعده، ۳۰ گرم (حدود ۴ قاشق غذاخوری سرخالی) از آن را همراه با شیر گرم یا سرد مصرف کنید و وعده ناهار را هم با گرانولا جایگزین کنید.

پیشنهاد می‌کنیم وعده صبحانه گرانولا چاربان را به همراه شیر کم‌چرب مصرف کنید. ازآنجایی‌که قابلیت انرژی‌زایی و سیرکنندگی بالایی دارد، اگر در وعده ناهار نیز این مورد از انواع گرانولا را مصرف کنید، مطمئنا در طول سه تا چهار هفته شاهد کاهش وزن قابل توجهی خواهید بود. چراکه سرشار از فیبر است و با احساس گرسنگی کم می‌توانید ساعت‌های طولانی را تحمل کنید.

گرانولا اسپرت چاربان مناسب مصرف قبل و بعد از تمرینات ورزشی است.

معرفی گرانولا اسپرت چاربان

گرانولا اسپرت چاربان یک انتخاب عالی برای ورزشکاران است. چراکه ترکیب آن از بهترین نوع پروتئین گیاهی و قند و به‌گونه‌ای انتخاب شده است که با تامین فیبر بالا مانع از افت انرژی در زمان ورزش کردن شود. وزن خالص هر شیشه آن 400 گرم و شامل موادی چون جو دوسر، عسل طبیعی، خرما، کره و روغن کنجد است.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که جو دوسر استفاده شده در این محصول، یک گونه مرغوب و وارداتی از کشور آلمان است. به‌همین‌دلیل، در مقایسه با سایر انواع گرانولاهای موجود در بازار، محصولات چاربان از جو دوسر بسیار با کیفیت‌تری استفاده می‌کند که میزان پروتئین، فیبر و ریز مغذی‌های آن بیشتر از نمونه‌های مشابه است.

پس از مصرف این محصول، به‌راحتی متوجه آزاد شدن انرژی و برخورداری از یک انرژی پایدار و مستمر در طول تمرینات ورزشی یا فعالیت بدنی روزانه خود خواهید شد. مصرف این محصول علاوه بر تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران، فیبر مورد نیاز آنها را نیز تامین می‌کند و به عنوان یک غذای ضروری برای پیش و پس از تمرین استفاده می‌شود. استفاده از این محصول برای ریکاوری عضلات پس از تمرینات ورزشی بسیار موثر و مفید است.

خواص گرانولا اسپرت چاربان

هر وعده 30 گرمی از گرانولا اسپرت چاربان، دارای 122 کیلوکالری انرژی است. البته این مورد از انواع گرانولا چاربان، علاوه‌ بر خواصی که پیشتر گفته شده، فواید زیر را هم دارد:

  • کاهش کلسترول: فیبر بالای موجود در این محصول به کاهش کلسترول (به‌خصوص کلسترول بد) و چربی خون کمک زیادی می‌کند. در نتیجه با مصرف روزانه آن احتمال بروز مشکلات قلبی و عروقی مانند فشار خون بالا کم می‌شود.
  • تقویت عملکرد دستگاه گوارش: فیبر بالا و پری‌بیوتیک‌های موجود در آن، نقش به سزایی در بهبود عملکرد سیستم گوارش و کاهش التهابات دارند.
  • تنظیم قند خون: این محصول با جلوگیری از ترشح ناگهانی هورمون انسولین، از افت قند خون در زمان انجام تمرینات بدنی سنگین جلوگیری می‎کند.
  • ریکاوری عضلات: بازسازی عضلات اهمیت زیادی برای ورزشکاران دارد و گرانولا اسپرت با تامین غذای مورد نیاز عضلات پس از تمرینات ورزشی نقش موثری در این روند دارد.

بیشتر بخوانید: گرانولا برای ورزشکاران؛ کدام روش مصرف بهتر است؟

اگر اهل تنوع هستید و می‌خواهید هر روز ترکیب جدید بسازید یا اینکه گرانولایی تماما مطابق سلیقه خود ابداع کنید، گرانولا روزانه چاربان مناسب شماست.

نحوه مصرف گرانولا اسپرت چاربان

توصیه می‌کنیم هر روز قبل و بعد از تمرینات ورزشی، حدود 30 گرم (معادل 4 قاشق غذاخوری سرخالی) از گرانولا اسپرت چاربان را به همراه شیر مصرف کنید.

معرفی گرانولا روزانه چاربان

گرانولا روزانه چاربان از جو دوسر، عسل، کره و روغن کنجد تشکیل شده است و قابلیت تامین انرژی و مواد مغذی روزانه شما را دارد. هر وعده 30 گرمی از آن دارای 111 کیلوکالری انرژی است. پس با اطمینان خاطر می‌توانید هر روز صبح به‌عنوان صبحانه یا در طول روز به‌عنوان میان‌وعده به سراغ آن بروید. به‌خصوص اگر مدتی است به فکر کاهش وزن و حذف غذاهای حجیم و پرکالری از برنامه غذایی خود هستید.

می‌توان ادعا کرد که این محصول از انواع گرانولا چاربان، ساده‌ترین ترکیب مواد را دارد و در واقع پایه ساخت انواع گرانولا است. پس با افزودن انواع آجیل، دانه یا میوه خشک به آن می‌توانید به مطلوب‌ترین صبحانه یا میان‌وعده دست پیدا کنید. در این صورت، همه چیز مطابق میل و سلیقه شماست!

پس اگر اهل تنوع هستید و دوست دارید هر روز یک طعم متفاوتی از انواع گرانولا را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما تهیه گرانولا روزانه چاربان است. جالب است بدانید که می‌توانید با این محصول انواع دسر، شیرینی و کیک مانند کیک جو دوسر نیز تهیه کنید. مطمئنا این کیک به‌دلیل داشتن فیبر و پروتئین زیاد، سالمتر و مقوی‌تر از کیک‌هایی است که با آرد سفید گندم تهیه می‌شوند.

خواص گرانولا روزانه چاربان

این محصول از انواع گرانولا چاربان، نه تنها آزادی عمل کافی برای تهیه صبحانه، میان‌وعده و انواع دسر را به شما می‌دهد. بلکه به‌دلیل داشتن فیبر محلول و غیرمحلول و پروتئین و قند، باعث احساس سیری طولانی‌مدت و جلوگیری از ریزه‌خواری می‌شود. در عین حال، از افت قند خون نیز پیشگیری می‌کند. پس با مصرف روزانه آن می‌توانید انتظار داشته باشید که پس از گذشت 3 تا 4 هفته کاهش وزن رخ دهد. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از مشکلات دستگاه گوارش: گرانولا روزانه سرشار از فیبر است و با خوردن مداوم آن امکان ندارد که درگیر یبوست و عوارض آن مانند بواسیر شوید. از طرفی، فیبر با بهبود حرکات روده‌ها و کاهش التهابات مزمن مانع از ضعیف شدن عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.
  • کاهش کلسترول خون: اگر چاق هستید، سابقه خانوادگی ابتلا به کلسترول بالا را دارید یا مدتی است درگیر این بیماری شده‌اید، پیشنهاد ما به شما مصرف روزانه این محصول از انواع گرانولا است. زیرا قابلیت آن را دارد که باعث تغییر نسبت کلسترول بد/خوب به نفع کلسترول خوب شود. مطمئنا این روند در تقویت سیستم قلب و عروق و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌خصوص گرفتگی عروق و فشار خون بالا بسیار موثر است.
  • تنظیم میزان قند خون: فیبر محلول فراوان موجود در این محصول به تنظیم قند خون و نوسانات ناگهانی انسولین کمک زیادی می‌کند. این مسئله در پیشگیری از بروز دیابت موثر است.
در تولید انواع گرانولا چاربان از جو دوسر درجه یک وارداتی از آلمان استفاده می‌شود که بیشترین میزان پروتئین و فیبر را دارد.

نحوه مصرف گرانولا روزانه چاربان

برای صبحانه یا صرف یک میان‌وعده کامل و مقوی، فقط کافی است که 30 گرم از گرانولا روزانه چاربان را به همراه شیر گرم یا سرد مصرف کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید، پیشنهاد می‌کنیم وعده ناهار خود را نیز با انواع گرانولا چاربان به‌خصوص گرانولا روزانه چاربان جایگزین کنید. این محصول با خاصیت سیرکنندگی عالی خود می‌تواند در مدت کوتاهی نیاز بدن شما را به انواع مواد مغذی تامین کند.

سخن آخر

گرانولا انواع و طعم‌های مختلفی دارد که وجه اشتراک آنها در استفاده از جو دوسر است. جو دوسر یک محصول بسیار مفید برای بدن است که خواص زیادی دارد. همین وجه اشتراک انواع گرانولا باعث می‌شود تا از این محصول به عنوان یک صبحانه و میان‌وعده سلامت محور یاد شود. تقویت دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست، کاهش کلسترول، تقویت قلب و عروق از جمله خواص گرانولا است که این ماده غذایی را پر ارزش می‌کند.

مزیت گرانولا اسپرت چاربان نسبت به جو دوسر خام چیست؟

گرانولا اسپرت حاوی خرما و عسل است که برای بدن ورزشکاران بسیار مفید هستند. اما گذشته از آن، این محصول به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که با کاهش میزان کالری نسبت به جو دوسر خام (علیرغم اضافه شدن خرما و عسل) از ورود کالری اضافی به بدن ورزشکاران جلوگیری می‌کند. همچنین این محصول در جریان پخت، کاهش نشاسته و گلوکان داشته. این روند از دو جهت حائز اهمیت است: اول اینکه باعث جذب و هضم بهتر می‌شود، دوم اینکه احساس سیری خیلی زیاد ایجاد نمی‌کند و ورزشکار می‌تواند به رژیم غذایی خود بپردازد و احساس پر بودن بیش از حد نکند.

گرانولا با موسلی چاربان چه فرقی دارد؟

فرق اساسی گرانولا و موسلی چاربان در استفاده از جو دوسر در گرانولا و جو پرک در موسلی است.

گرانولا‌ وگان چاربان بدون گلوتن است؟

از نظر ترکیبات، در این محصول از هیچ محصول دارای گلوتنی استفاده نشده است. اما از نظر فنی این محصول، بدون گلوتن به حساب نمی‌آید و برچسب بدون گلوتن مورد تایید انجمن بیماران سلیاک و وزارت بهداشت را ندارد. طبق ضوابط بین المللی، تهیه مواد غذایی بدون گلوتن می‌بایست در کارخانه‌ای انجام پذیرد که هیچ ماده گلوتن داری در آن ورود نکرده باشد و هیچ فضا یا امکانات مشترکی با خط تولید محصولات دارای گلوتن نداشته باشد.
اگر دچار بیماری سلیاک هستید، توجه داشته باشید که به هر نوشته بدون گلوتنی که روی محصولات غذایی می‌بینید اعتماد نکنید و حتما روی برچسب تاییدیه انجمن سلیاک و وزارت بهداشت را چک کنید. اگر این دو مورد وجود نداشت، حتما از استفاده از آن محصول خودداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *