صفحه اصلی / وبلاگ / گرانولا با شیر؛ نکات مصرف و باید‌ها و نبایدهای مصرف گرانولا با شیر‌

مقالات آموزشی

گرانولا با شیر؛ نکات مصرف و باید‌ها و نبایدهای مصرف گرانولا با شیر‌

گرانولا با شیر نکات مصرف و باید_ها و نبایدهای مصرف گرانولا با شیر

محبوب ترین شیوه مصرف گرانولا در وعده‌های صبحانه و میان وعده، مصرف گرانولا با شیر است. این مطلب توضیح مختصر و مفیدی است در مورد اینکه گرانولا چیست، چه خواصی دارد و همراه شیر چه گونه مصرف می‌شود.

گرانولا چیست؟

گرانولا یک نوع غلات صبحانه است که معمولاً با روغن به همراه نوعی قند مانند عسل یا شیره انگور، خرما و… تهیه می شود. وقتی مواد با هم ترکیب شدند، گرانولا پخته می شود تا بافتی ترد و سبک به آن بدهد. ترکیبات رایج شامل جو دو سر پرک، آجیل خرد شده مانند بادام و گردو، دانه‌ها و میوه‌های خشک هستند.

فواید تغذیه ای گرانولا

یک وعده 45 گرمی گرانولا (بدون شیر) به طور معمول حاوی مواد مغذی زیراست:

  • 220 کیلوکالری
  • 6.7 گرم پروتئین
  • 10.8 گرم چربی
  • 20.9 گرم کربوهیدرات
  • 9.4 گرم قند
  • 4.0 گرم فیبر
گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

سرو گرانولا با شیر برای صبحانه

گرانولا با شیر ترکیبی خوشمزه و دلپذیر و یک صبحانه سنتی بین‌المللی است که در همه دنیا طرفداران پروپا قرص خود را دارد. ساده ترین نحوه سرو آن ترکیبی از شیر سرد و گرانولا است.

خوردن چنین ترکیب مقوی ای نه تنها احساس خوبی را به ارمغان می آورد، بلکه به طرز باورنکردنی صبحانه شما را سرشار از مواد مغذی و لذیذ می کند.

به خاطر داشته باشید که می‌توانید گرانولا با شیر گرم هم مصرف کنید. مصرف گرانولا با شیر گرم برای وعده صبحانه انتخاب خیلی خوبی برای فصول سرد سال به حساب می‌آید و لذتی شبیه مصرف حلیم در وعده صبحانه را نصیب‌مان می‌کند.

این صبحانه کم حجم و مقوی به عنوان سوخت در طول روز عمل می کند و شما را در طول روز پر مشغله خود سرحال و پر انرژی نگه می دارد.

تاثیر شیر بر گرانولا

شیر معمولاً به گرانولا برای داشتن صبحانه‌ای مقوی و دارای بافتی نرم اضافه می‌شود. گرانولا و شیر معجونی فوق العاده است که تعادل خوبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم را فراهم می کند. ترکیب جو دوسر و آجیل غنی از فیبر با پروتئین و کلسیم موجود در شیر می تواند به شما کمک کند تا در طول صبح احساس سیری و انرژی زیادی داشته باشید.

مخلوط کردن گرانولا با شیر، سریع‌ترین روش آماده کردن گرانولا به حساب ‌می‌آید. در این روش گرانولا خیلی سریع خیس، نرم و آماده مصرف می‌شود. گرانولا با شیر،میان وعده ای سریع و عالی است!

وعده استاندارد گرانولا با شیر

مصرف گرانولا با شیر، ساده ترین نوع سرو گرانولا به حساب می‌آید. هر وعده استاندارد گرانولا حدو تا ۵۰ گرم ماده خشک (گرانولا) به همراه نصف لیوان شیر است. توجه داشته باشید که میزان مصرف شیر می‌تواند کمتر یا بیشتر هم باشد و کاملا سلیقه‌ای است.

گرانولا با شیر غیر لبنی

اگر تمایلی به مصرف شیرلبنی ندارید و از شیرهای غیر لبنی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید، گرانولا را هم می‌توانید همراه شیر بادام، شیر جو دوسر، شیر فندق و سویا و اصولا هر نوع شیرگیاهی مصرف نمایید.

فواید گرانولا و شیر

گرانولا منبع عالی بسیاری از مواد مغذی است و دارای مشخصات غذایی مخصوص خود هست. سرشار از پروتئین، فیبر و چندین ریزمغذی مانند آهن، مس، ویتامین B، ویتامین E و به طور کلی منیزیم است. همراهی شیر با گرانولا، میزان کلیسم موجود در این وعده غذایی را افزایش می‌دهد.

گرانولا وگان
گرانولا وگان

گرانولا دوستدار قلب شما

 گرانولا از جوی سالم تهیه شده است که برای سلامتی شما مفید است. همچنین به دلیل کاهش میزان کلسترول خون و داشتن آنتی اکسیدان‌ها، باعث تقویت قلب و عروق می‌شود.

پخته و ترد

گرانولا با توجه به این که پخته است، نسبت به جو دوسر خام جذب و هضم راحتتری دارد.

تقویت انرژی روزانه

 گرانولا حاوی مغزها و دانه‌های غنی از فیبر و همچنین میوه‌هایی است که دوز روزانه ویتامین شما را تامین کرده و شما را در تمام طول روز پر انرژی و انرژی نگه می دارد.

ترکیبی از طعم‌های دلپذیر

زمانی که جوانه‌های چشایی زبان با طعم‌های طراوت‌بخش انواع توت‌ها و میوه‌های مخلوط تماس پیدا می کند، موجی از حس خوب و تندرستی را تجربه خواهید کرد!

بیشتر بخوانید: گرانولا چیست و چه خواصی دارد؟

چرا گرانولا با شیر؟

جو موجود در گرانولا منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود هضم کمک کند. آجیل و دانه‌ها که اغلب در گرانولا گنجانده شده اند، سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی ضروری مانند آهن، منیزیم و روی هستند.

شیر منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت‌ها در بدن مهم است، در حالی که کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی مهم است.

ترکیب گرانولا با شیر از یک سو خواص بی‌نظیر دو ماده غذایی را در وعده غذایی همراه می‌کند و از یک سو سریع‌ترین روش آماده‌سازی گرانولا به حساب می‌آید.

گرچه گرانولا و شیر ترکیبی خوشمزه است اما باید در حین مصرف آن به نکاتی نیز توجه شود. در اینجا بایدها و نبایدهایی را در هنگام استفاده از شیر و گرانولا در نظر داشته باشید:

بایدها:

  • اگر قصد لاغری دارید پیشنهاد می‌کنیم از شیر کم چرب استفاده کنید. صد البته که می‌توانید گرانولا با شیر غیر لبنی (شیر بادام و…) نیز مصرف کنید.
  • برچسب تغذیه روی گرانولای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید در محصول از قند اضافی، شکر، قندهای مصنوعی و… استفاده نشده باشد.
  • میزان چربی‌های اشباع ترانس موجود در محصول را از روی برچسب سیب سلامت چک کنید.
  • اضافه کردن میوه یا ماست تازه به گرانولا و شیر خود را آزمایش کنید تا محتوای مغذی آن را افزایش دهید و به صبحانه خود تنوع دهید.
  • گرانولای خود را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا برای مدت بیشتری تازه بماند.

نباید‌ها:

  • گرانولایی را انتخاب کنید که حاوی قندهای اضافه شده یا چربی‌های ناسالم باشد. اینها می توانند مزایای سلامتی گرانولا را نفی کنند و به افزایش وزن یا سایر مشکلات سلامتی کمک کنند.

از کجا گرانولا بخریم؟

در حال حاضر برندهای زیادی در ایران گرانولا تولید می‌کنند که محصولات متنوعی هم دارند.

چاربان یکی از برندهای شناخته شده در این زمینه است که محصولاتش در سوپرمارکت‌های معتبر، هایپر استار، هایپرمی و… در دسترس است.

برای سفارش محصولات چاربان به صورت آنلاین می‌توانید از فروشگاه آنلاین چاربان محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

گرانولا با شیر یک غذای رژیمی است؟

در صورت مصرف گرانولا با شیر کم چرب و جایگزینی آن با وعده ناهار، می‌توانید کاهش وزن هم داشته باشید.

گرانولا با شیر برای ورزشکاران توصیه می‌شود؟

بله. یکی از بهترین روش‌های مصرف گرانولا برای ورزشکاران، مصرف آن همراه با شیر است.

گرانولا مناسب چه وعده‌ای است؟

گرانولا مناسب مصرف در وعده صبحانه، ناهار، میان وعده و دسر است.

2 دیدگاه در “گرانولا با شیر؛ نکات مصرف و باید‌ها و نبایدهای مصرف گرانولا با شیر‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *