صفحه اصلی / وبلاگ / بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی؛ وسواس به خرج بدید، ارزشش را دارد!

مقالات آموزشی

بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی؛ وسواس به خرج بدید، ارزشش را دارد!

معیارهای انتخاب بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی

بدن انسان مهم‌ترین دارایی و سرمایه‌ی اوست و مراقبت از آن ضرورت دارد. بدنسازی یکی از مفیدترین کارهایی است که برای تقویت بدن و ساختن عضله و سوزاندن چربی‌های غیرضروری انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدنسازی خوراک است. یک بدنساز باید خوراک خود را به‌خوبی تأمین کند و پروتئین، فیبر، چربی و کربوهیدرات را به میزان کافی به بدن برساند. یکی از موادی که برای بدنسازی بسیار مفید به حساب می‌آید، جو دوسر است. شناخت بهترین مارک جو دوسر برای بسیار لازم است؛ زیرا این ماده با وجود این که مغذی است در کیفیت‌های مختلف عرضه می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی آشنا شوید.

خواص جو دوسر برای بدنسازی

پیش از آن که بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی را معرفی کنیم، لازم است کمی در خصوص فواید این ماده صحبت کنیم. جو دوسر حاوی مقدار زیادی پروتئین است که برای ساخت و تعمیر عضلات بدن بسیار ضروری است. همچنین، مواد معدنی مانند آهن، روی و منیزیم در جو دوسر وجود دارد که برای حفظ سلامت استخوان‌ها و عملکرد عضلات مهم هستند. جو دوسر حاوی فیبر و کربوهیدرات قابل هضم است که به‌عنوان منبع انرژی برای بدنسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، مصرف منظم جو دوسر به‌عنوان یک بخش از رژیم غذایی بدنسازان می‌تواند به ارتقای عملکرد و تقویت عضلات کمک کند.

گرانولا ورزشی

دیگر خاصیت مهم جو دوسر این است که دارای خاصیت ضد التهابی است. این خاصیت باعث می‌شود که جو دوسر برای کاهش التهاب‌های موجود در بدن بسیار مفید باشد. از این رو، مصرف جو دوسر برای افرادی که با بیماری‌های التهابی مانند التهاب مفاصل یا التهاب روده مبتلا هستند، توصیه می‌شود. به علاوه، جو دوسر دارای ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین ب و ویتامین ای است که برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها بسیار مفید هستند. با وجود این فواید، باید جو دوسر را از یک مارک معتبر تهیه کنید تا از مشکلات آن به دور باشید.

چرا نباید از جو دوسر فله‌ای استفاده کنیم؟

شاید این سؤال را از خودتان بپرسید که چرا باید به دنبال بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی باشیم؟ چرا نباید از جو دوسر فله‌ای برای تغذیه استفاده کنیم؟ در این بخش از مطلب به این سؤال مهم پاسخ می‌دهیم تا بتوانید به اهمیت پیدا کردن بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی پی ببرید.

اولین ایرادی که خرید جو دوسر به صورت فله‌ای دارد، این است که ممکن است میکروب‌های بسیار زیادی در مواد غذایی وجود داشته باشد. جو دوسر در عطاری‌ها و خشکباری‌ها به صورت فله‌ای نگهداری می‌شود و رفت و آمد افراد زیاد می‌تواند آلودگی بسیار زیادی روی آن‌ها بنشاند.

این مواد فله‌ای به صورت غیر وکیوم نگهداری می‌شوند. این شرایط باعث رشد آفات و حشرات بسیار آلوده‌ای در گونی‌ها و جعبه‌های جو دوسر می‌شود. بدیهی است که خوردن چنین غذایی بیش از این که سود داشته باشد، ضرر دارد و باعث ایجاد مشکل در بدن می‌شود. طبق استاندارد ملی ایران، بسته‌بندی جو دوسر باید با استفاده از مواد اولیه بهداشتی، تجهیزات تمام استیل و فرایند بهداشتی انجام شود. بسته‌بندی و نگهداری در این شرایط با عرضه جو دوسر به صورت فله‌ای اختلاف زیادی دارد.

به جز آلودگی و رشد آفات و حشرات، کیفیت جو دوسر فله‌ای نیز از جو دوسر بسته‌بندی پایین‌تر است. علت این کیفیت پایین مشخص است، چرا که با قرار گرفتن در معرض هوا رطوبت جذب جو می‌شود و چنین جو دوسری هم از تردی کافی برقرار نیست و هم بوی نا خواهد داد. حتی اگر بوی نا را از چنین ماده‌ای استشمام نکنید، به هر حال چنین ماده‌ای عمر طولانی ندارد و به زودی کیفیت خود را از دست می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که نتوانید به‌خوبی و در درازمدت از جو دوسری که خریداری کرده‌اید استفاده کنید.

یبشتر بخوانید: صبحانه‌ها با جو دوسر؛ ایده های صبحانه با جو دوسر

چگونه بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. برخی از این فاکتورها مثل مزه‌ی جو دوسر بر اساس سلیقه افراد تنظیم می‌شود و نمی‌توان توصیه خاصی در مورد آن داشت. ممکن است که بپرسید آیا طعم یک جو دوسر با طعم محصول دیگری از همین نوع متفاوت است؟ جواب بله است. چرا که بذر این مواد و کیفیت دانه‌های آن متفاوت است و در نتیجه مزه‌ی متفاوتی ایجاد می‌شود. به هر حال با توجه به این که این موضوع سلیقه‌ای است، می‌توانید بعد از تست کردن مارک‌ها و شیوه‌های مختلف مصرف جو دوسر بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و طبق سلیقه‌ی خود مصرف کنید. معیارهای دیگری نیز وجود دارند که در ادامه آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

وجود خرده جو در بسته‌بندی

برخی از افراد فکر می‌کنند نبودن خرده جو و یا آرد جو در بسته‌بندی، به معنای کیفیت بالا است و این مورد ملاکی برای یافتن بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی به حساب می‌آید! در حالی که در واقعیت چنین نیست، چرا که ممکن است جو در فرایند حمل و بسته‌بندی شکسته شود و در کیف بسته، کمی آرد جو یا خرده جو مشاهده کنید. از این رو نباید در صورت مشاهده چنین آردی کیفیت بسته‌بندی را زیر سؤال ببرید؛ زیرا این مسئله طبیعی است.

کاربردی که درنظر دارید

برخی از افراد ترجیح می‌دهد از جوهایی با پرک‌های ضخیم‌تر استفاده کنند و برخی دیگر پرک‌های نازک را ترجیح می‌دهند. این مورد به استفاده‌ی شما بستگی دارد. معمولاً جو با پرک‌های نازک برای تهیه گرانولا، شیرینی و یا نان به کار می رود. این در حالی است که جو با پرک‌های ضخیم‌تر، برای آش و سوپ مناسب هستند. هنگامی که قصد انتخاب بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی را دارید، بهتر است به کاربردی که از جو می‌خواهید توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

نداشتن گلوتن

بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن، باعث می‌شود افرادی که به آن دچار هستند نتوانند از مواد حاوی گلوتن مثل برخی نان‌ها استفاده کنند. این افراد می‌توانند جو دوسر را جایگزین نمایند چرا که این ماده غذایی فاقد گلوتن است. با این حال، باید زمانی که اقدام به خرید جو دوسر می‌کنید، تأییدیه فاقد گلوتن بودن وزارت بهداشت را روی بسته‌بندی آن مشاهده نمایید. چرا که یک محصول فاقد گلوتن باید در کارخانه و به هنگام بسته‌بندی از تمام محصولات گلوتن دار دور مانده باشد، در غیر این صورت می‌تواند حساسیت به بار بیاورد.

بیشتر بخوانید: جو دوسر برای لاغری

چگونه از بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی استفاده کنیم؟

حال که با معیارهای انتخاب بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی و هم چنین تفاوتی که این محصول با عرضه فله‌ای دارد آشنا شدید، خوب است که در مورد اینکه به چه نحو می‌توانید از جو دوسر برای خوراک خود در بدنسازی استفاده کنید صحبت کنیم.

در واقع روش‌های گوناگونی برای مصرف جو دوسر در غذا وجود دارد. شما می‌توانید این محصول را آرد کنید و سپس با شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل و یا شیره انگور، برای خود کیک، پروتئین بار، بیسکویت و میان وعده‌های خوش طعم بسازید. کاربرد دیگر جو دوسر استفاده در سوپ و آش است. استفاده از این محصول در سوپ به همراه پروتئین‌هایی مثل مرغ و فیبر سبزیجات می‌تواند یک غذای کامل باشد.

روش‌های دیگری نیز برای استفاده از جو دوسر وجود دارد. شما می‌توانید این محصول را به صورت گرانولا مصرف کنید که بسیار خوشمزه است. گرانولا نوعی جو دوسر است که در کنار شیرین کننده‌ای مثل شیره انگور و مغزهایی مثل بادام، پسته، تخمه آفتاب‌گردان و … در فر پخته می‌شود. می‌توانید گرانولا را روی ماست بریزید و یا در کنار شیر از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: لاغری با رژیم فیبر؛ مکانیزم جو دوسر برای لاغری

چاربان، بهترین مارک گرانولا برای بدنسازی

اگر به دنبال بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی می‌گردید، چاربان پیشنهاد ما به شماست. چاربان جو دوسر را به شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌کند که مصرف آن را بسیار لذیذتر می‌نماید. یکی از مهم‌ترین محصولات چاربان که ورزشکاران می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند، گرانولا ورزشی یا گرانولا اسپرت است. گرانولا از پختن جو دوسر به دست می‌آید. خوردن جو دوسر به این شکل فواید بسیار بیشتری به نسبت حالت خام دارد؛ چرا که دارای بتاگلوکان بیشتری است و برای سیستم گوارشی نیز مناسب‌تر است.

گرانولا اسپرت

چاربان به‌عنوان بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی، علاوه بر این که به تولید گرانولا ورزشی مشغول است، برای افراد وگن نیز تولیدات منحصر به فرد دارد. شما می‌توانید با تهیه گرانولا وگن چاربان،  هم رژیم وگن خود را رعایت نمایید و هم از طعم خوب گرانولا لذت ببرید.

جمع‌بندی بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی

در این مطلب در خصوص بهترین مارک جو دوسر برای بدنسازی صحبت کردیم و برند چاربان را به‌عنوان بهترین برند معرفی کردیم. ضمن معرفی چاربان و محصولات مناسب آن برای بدنسازی، در خصوص خواص جو دوسر برای بدنسازی، تشخیص بهترین مارک جو دوسر و هم چنین تفاوت خرید جو دوسر به صورت فله‌ای و بسته‌بندی صحبت کردیم. در نهایت در خصوص برخی از روش‌های استفاده از جو دوسر در وعده‌های غذایی ورزشکاران صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب به شما در داشتن یک بدن سالم و قوی کمک کرده باشند.

سوالات متداول

برای ورزشکاران جو دوسر بهتر است یا جو معمولی؟

جو دوسر به دلیل داشتن پروتئین و همچنین فیبر بیشتر انتخاب بهتری است.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک می‌توانند از جو دوسر استفاده کنند؟

جو دوسر به صورت طبیعی فاقد گلوتن است. اما بسته بندی این محصول در کارخانه و محل عرضه حتما می‌بایست در جایی اتفاق بیافتد که محصولات دارای گلوتن نباشند. طبق دستور وزارت بهداشت، ادعای بدون گلوتن بودن محصولاتی ممکن است که در فضای ایزوله و بدون گلوتن تولید و بسته بندی شده باشند.

مهمترین خواص جو دوسر برای ورزشکاران کدام هستند؟

تامین فیبر، پروتئین. آزاد سازی تدریجی انرژی در حین تمرین و بازسازی عضلات بعد از تمرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *