صفحه اصلی / وبلاگ / لاغری با رژیم فیبر؛ مکانیزم جو دوسر برای لاغری

مقالات آموزشی

لاغری با رژیم فیبر؛ مکانیزم جو دوسر برای لاغری

بهترین جو دوسر برای لاغری و مکانیزم لاغری با جو دوسر

زندگی‌های کم تحرک امروز، می‌توانند باعث چاقی و اضافه وزن بسیاری از مردم شوند. این روزها افرادی که به اضافه وزن مبتلا هستند، به دنبال روشی‌اند تا بتوانند با رژیم غذایی مناسب وزن خودشان را کاهش دهند و به تناسب اندام برسند. خوشبختانه به لطف مصرف جو دوسر برای لاغری، می‌توان تا حد زیادی مشکل اضافه وزن را برطرف کرد. چرا که این ماده غذایی دارای ترکیبات بسیار مفیدی است و می‌تواند به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک کند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد بهترین جو دوسر برای لاغری و نحوه و زمان مصرف آن صحبت کنیم.

بهترین جو دوسر برای لاغری چیست؟

جو دوسر یکی از انواع مواد مغذی است که می‌تواند برای تامین انرژی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد. جو دوسر حاوی فیبر، پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی است که هر کدام می‌توانند نقش بسیار مهمی را در سلامت جسمی ایفا کنند. مصرف جو دوسر نه تنها سلامت جسمی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند به عضله سازی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند دیابت و چربی خون نیز کمک کند.

مهمترین ترکیب موجود در جو دوسر که می ‌تواند به ما در کاهش وزن کمک کند، فیبر است.

یکی از خواص جو دوسر برای سلامتی، کاهش وزن و لاغری است. بسیاری از مردم به دنبال تهیه بهترین جو دوسر برای لاغری هستند تا بتوانند از خواص این ماده مغذی بهره مند شوند. به طور کلی، بهترین جو دوسر برای لاغری، جوهای پرک شده هستند که به راحتی قابل مصرف‌اند و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن‌ها برای تهیه خوراکی‌های مختلف استفاده کرد.

خود جوهای دوسر پرک دارای تنوع بسیار زیادی در بازار ایران هستند. توصیه می‌کنیم که برای خرید بهترین جو دوسر برای لاغری، به سراغ برندهای معروف بروید و از تهیه این محصولات با برندهای ناشناس خودداری کنید. طعم و میزان ترد بودن این جوها وابسته به کیفیت آن‌ها است. به همین خاطر است که باید به تازگی و کیفیت این جوها توجه کافی داشته باشید.

جو دوسر پرک چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

سوال رایجی که در میان افراد وجود دارد این است که جو دوسر پرک چگونه می‌تواند باعث کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام شود. مکانیسم کنترل وزن در هر یک از گیاهان دارویی با هم متفاوت است. برخی از این گیاهان و مواد غذایی باعث کاهش اشتها می‌شوند و برخی دیگر عمل چربی سوزی را تسریع می‌کنند. نکته جالب اینجاست که جو دوسر برای لاغری، هم می‌تواند باعث کاهش اشتها و هم باعث چربی سوزی بیشتر شود.

موسلی بادام و کرنبری
موسلی بادام و کرنبری

کاهش اشتها

کاهش اشتها، اولین دلیل کاهش وزن با کمک جو دوسر پرک است. جو دوسر پرک دارای فیبر بسیار بالایی است که به محض خوردن آن می‌توانید احساس سیری بسیار زیادی داشته باشید. افرادی که به پرخوری مبتلا هستند و یا نمی‌توانند ریزه خواری خود را متوقف کنند، می‌توانند برای کاهش اشتها از جو دوسر پرک کمک بگیرند که هم فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و هم می‌تواند اشتهای کاذب را سرکوب کند.

چربی سوزی بیشتر

آرزوی همه ما این است که چربی‌های دور شکم و کمر خودمان را آب کنیم و اندامی جذاب‌تر داشته باشیم. بهترین جو دوسر برای لاغری، می‌تواند به چربی سوزی در بدن شما کمک کند. در واقع این ماده غذایی به محض مصرف باعث ترشح هورمون خاصی در بدن می‌شود که روند چربی سوزی را تسریع خواهد کرد. اگر بتوانید در کنار مصرف جو دوسر، ورزش و برنامه ورزشی منظم داشته باشید، مطمئن باشید که در زمان کوتاهی به آن وزن و اندامی که مد نظر دارید خواهید رسید.

تامین انرژی با کربوهیدرات‌های پیچیده

جو دوسر پرک دارای کربوهیدرات‌های پیچیده بسیار مفیدی است که می‌توانند نقش مهمی را در سلامت جسمی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف ایفا کنند. این کربوهیدرات‌ها سرعت جذب و هضم پایین‌تری نسبت به کربوهیدرات‌های ساده دارند. به همین خاطر شما با مصرف این ماده مغذی در درجه اول می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و در درجه دوم کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را نیز به صورت کربوهیدرات پیچیده مصرف خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت جو دوسر و جو پرک معمولی

بهترین زمان مصرف جو دوسر پرک برای کاهش وزن

لزوما تهیه و خرید بهترین جو دوسر برای لاغری، نمی‌تواند دلیلی برای کاهش وزن باشد. شما باید با نحوه مصرف درست این جوها و اثربخشی آن‌ها آشنا باشید و بتوانید از مصرف این مواد غذایی حداکثر سود را ببرید. جوهای دوسر به دلیل داشتن خاصیت سیرکنندگی می‌توانند در هر زمانی که شما احساس گرسنگی زیادی دارید، مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که می بینید جو دوسر (سمت راست) کاملا گیاهی متفاوت با جو معمولی (سمت چپ) است و این دو گیاه علیرغم اینکه در فارسی شباهت نام دارند اما از دو تیره گیاهی متفاوت هستند و خواص نسبتا متفاوتی دارند.

شاید بتوان بهترین زمان مصرف جو دوسر پرک را صبح‌ها به عنوان وعده صبحانه شناخت. چرا که در این زمان شما باید مواد مغذی بسیار زیادی مصرف کنید و ممکن است چند ساعت پس از خوردن صبحانه و قبل از ناهار، دوباره گرسنه شوید و بخواهید یک خوراکی جدید دیگر میل کنید. ولی جو دوسر پرک با خاصیت سیر کنندگی، اجازه گرسنه شدن به شما تا زمان ناهار را نمی‌دهد. از طرف دیگر می‌توانید با مصرف جو دوسر انرژی مورد نیاز خودتان برای طول روز را ذخیره کنید.

در کنار صبحانه، شما می‌توانید جو دوسر را برای کاهش وزن و لاغری در وعده عصرانه نیز میل کنید. بسیاری از افراد عصرها گرسنه می‌شوند و به سراغ خوردن مواد قندی و شیرینی‌های مختلف می‌روند. مصرف مواد قندی می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت شما داشته باشد و باعث افزایش وزن نیز شود. جو دوسر اگر با مواد غذایی مختلف ترکیب شود، علاوه بر اینکه می‌تواند طعم و مزه فوق العاده‌ای داشته باشد، شما را تا وعده شام سیر نگه خواهد داشت. از طرفی می‌توانید با مصرف جو دوسر، از ریزه خواری در وعده‌های عصرانه نیز جلوگیری کنید.

چطور از جو دوسر پرک برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

نحوه مصرف جو دوسر برای لاغری و کاهش وزن، به اندازه خرید بهترین جو دوسر برای لاغری مهم است. شما باید بدانید که از چه دستورالعملی برای مصرف جو دوسر استفاده کنید. در غیر این صورت نه تنها از فواید آن بهره‌مند نمی‌شوید، بلکه ممکن است شاهد افزایش وزن نیز باشید. جو دوسر پرک زمانی برای کاهش وزن مفید است که بتواند با یک دستورالعمل رژیمی نیز تهیه شود. دو راه اصلی برای مصرف جوهای دو سرپرک برای کاهش وزن بیشتر پیش روی شما نیست که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گرانولا و اوتمیل از محصولات سالمی هستند که با استفاده از جو دوسر تهیه می‌شوند و به عنوان صبحانه، میان وعده یا یک وعده غذایی می‌توانیم آنها را مصرف کنیم.

تهیه رسپی‌های متنوع

برای اینکه بتوانید از بهترین جو دوسر برای لاغری استفاده کنید، دستور العمل‌های زیادی در اینترنتی وجود دارند. برای این کار باید رسپی‌های مختلف مصرف جو دوسر برای لاغری را بخوانید و در نهایت بر اساس ذائقه و سلیقه شخصی خودتان، هر یک از این رسپی‌ها را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که تهیه رسپی‌ها با جو دوسر برای لاغری، نباید حاوی ترکیبات پر کالری مانند بستنی با حجم زیاد باشد. چون در این صورت نه تنها این ترکیب به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث افزایش وزن نیز خواهد شد.

امکان ترکیب جو دوسر با شیر، غلات کامل دیگر و همچنین دانه‌های آجیل وجود دارد. شما می‌توانید هر یک از این ترکیبات را بر اساس ذائقه خودتان به جو دوسر اضافه کنید. فقط نکته‌ای که باید در هنگام ترکیب کردن مواد غذایی مختلف با جو دوسر به آن توجه داشته باشید، میزان ترکیب کردن هر یک از مواد اولیه است. پیشنهاد می‌شود که به طوری این مواد را مخلوط کنید که حجم زیادی از آن‌ها را جو دوسر پرک تشکیل بدهد. در صورت نیاز می‌توانید از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل نیز برای این ترکیبات استفاده کنید.

خرید گرانولای آماده

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مصرف جو دوسر پرک برای لاغری و کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، تهیه گرانولاهای آماده است. در واقع گرانولاها خوراکی‌های آماده‌ای هستند که با جو دوسر پرک تهیه شده‌اند و می‌توانند فواید بسیار زیادی برای سلامت عمومی داشته باشند. این گرانولاها دارای ترکیبات مفید دیگری مانند آجیل‌ها و دانه‌های بادام و … نیز هستند. عدم به کار رفتن شیرین کننده‌های مضر در این خوراکی‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی راحت از این گرانولاهای خوش طعم برای صبحانه و میان وعده‌های خودتان مصرف کنید.

گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

گرانولا چاربان، یکی از باکیفیت‌ترین گرانولاهای موجود در بازار ایران است. این گرانولا با طعم و مزه‌های مختلفی در بازار موجود است و می‌تواند تامین کننده انرژی و فیبر مورد نیاز بدن شما باشد. در صورتی که ترجیح می‌دهید به جای تهیه رسپی‌های متنوع، از محصولات آماده مانند گرانولا استفاده کنید، ما به شما گرانولای چاربان را با خواص بی نظیرش پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: فواید گرانولا؛ همه چیز در مورد خواص گرانولا

بهترین جو دوسر چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • توصیه می‌کنیم از خرید جو دوسر فله از فروشگاهها خودداری کنید. چرا که به احتمال زیاد بار میکروبی زیادی دارد.
  • جو دوسر فله و کیلویی به دلیل اینکه در معرض هوا قرار دارد، تردی و کیفیت خود را از دست می‌دهد و علاوه بر موضوع بهداشت و سلامتی، احتمالا بوی نا گرفته یا اینکه خیلی زود دچار این وضعیت خواهد شد.
  • توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر جو دوسر، گرانولا، موسلی و اصولا محصولات این چنینی را تهیه کنید، چرا که فرایند بهداشتی را طی کرده اند و بار میکروبی ندارند.
  • برندهای معتبر جو دوسر و گرانولا، از بسته بندی‌های مناسب جهت حفظ کیفیت و بهداشت محصول استفاده می‌کنند که مطابق با استاندارد ملی است.
  • طعم و مزه بسیار مهم است و محصولی که می‌خرید نباید بوی نا بدهد یا مرطوب باشد. اگر دچار این وضعیت بود، باید محصول را مرجوع کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین جو دوسر برای لاغری و نحوه مصرف آن با شما صحبت کردیم. جوهای دوسر می‌توانند با تامین انرژی مورد نیاز شما، برای قبل از ورزش نیز گزینه خوبی محسوب شوند. فقط کافیست که مقدار مناسبی از آن‌ها را میل کرده و از خواص بی‌نظیر این جوها بهره‌مند شوید. در صورت نیاز به خرید گرانولاهای باکیفیت، کافیست که به سایت چاربان مراجعه نمایید و بهترین این محصولات را بر اساس سلیقه خودتان سفارش دهید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف بیش از حد گرانولا و جو دوسر نیز جلوگیری کنید. چون در این صورت دیگر این ترکیبات برای شما فایده زیادی ندارند.

سوالات متداول

جو پرک و جو دوسر پرک یکی هستند؟

خیر. جو و جو دوسر از دو گیاه مختلف هستند و در فارسی مشابهت نام دارند. اما در خواص و تیره گیاهی متفاوت هستند. پرک به شکل پرس شده و ورقه‌ای جو و جو دوسر گفته می‌شود که مصرف آن را راحتتر می‌کند.

جو دوسر فله بخریم؟

هرگز. به دلیل اینکه در معرض هوا قرار دارد هم بار میکروبی زیادی دارد و هم تازگی و تردی ندارد و عمر کوتاهی هم دارد.

جو دوسر برای لاغری بهتر است یا جو معمولی؟

جو دوسر خواص بیشتری دارد و فیبر‌ بیشتری هم دارد که برای لاغری مفید است.

بیماران سلیاک می‌توانند جو دوسر مصرف کنند؟

جو دوسر به طور طبیعی فاقد گلوتن است. اما باید توجه داشته باشید که طبق مقررات وزارت بهداشت تولید محصولات فاقد گلوتن باید در کارخانه مخصوص که هیچ محصول داری گلوتنی در آن تولید نشود انجام شود. در نتیجه اگر روی محصولی دیدید که ادعای فاقد گلوتن ذکر شده، حتما به دنبال تاییدیه وزارت بهداشت و انجمن سلیاک ایران که روی بسته درج شده هم باشید. در غیر این صورت به هیچ وجه اعتماد نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *