صفحه اصلی / وبلاگ / بهترین زمان مصرف گرانولا کی است؟

مقالات آموزشی

بهترین زمان مصرف گرانولا کی است؟

بهترین زمان مصرف گرانولا چه زمانی است

گرانولا یکی از خوراکی‌های خوش‌طعم و مغزی است که می‌توانید در هر بازه سنی و با هر شرایطی آن را مورد استفاده قرار دهید. خوش طعم بودن این خوراکی در کنار داشتن فواید بی‌نظیر باعث شده تا این خوراکی خوش‌طعم به عنوان یک صبحانه و میان وعده عالی شناخته شود.

با این حال بسیاری از افراد نمی‌دانند که بهترین زمان مصرف گرانولا چیست و باید در چه زمانی این خوراکی خوشمزه را مصرف کنند تا از حداکثر فواید آن بهره‌مند شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین زمان مصرف گرانولا آشنا کنیم تا اگر این محصول را تهیه کرده‌اید، بتوانید در زمان مناسب آن را مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف گرانولا

گرانولا یک محصول با ترکیب جودوسر است که به‌دلیل داشتن فیبر بالا و پروتئین زیاد، اگر بخواهیم می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش وزن و لاغری داشته باشد. به طوری که اکثر خانم‌ها و آقایان که به‌دنبال رژیم غذایی سالم هستند، حتما گرانولا را در میان وعده‌های غذایی خودشان قرار می‌دهند و ورزشکاران نیز از این غذا هر روز استفاده می‌کنند.

بهترین زمان مصرف گرانولا چه زمانی است
مصرف گرانولا در وعده صبحانه برای تمام افراد توصیه می‌شود

مصرف گرانولا به‌عنوان صبحانه

گرانولا یکی از خوش‎طعم‌ترین صبحانه‌هایی است که می‌توانید میل کنید. شاید یکی از بهترین زمان‌های مصرف گرانولا را بتوانیم به‌عنوان صبحانه معرفی کنیم. چرا که این خوراکی منبع کاملی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین است و شما را تا ظهر سیر نگه می‌دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک صبحانه سیر‌کننده بخورید و به کارهای روزمره خودتان برسید، مصرف گرانولا به‌عنوان صبحانه بسیار عالی است.

برای اینکه بتوانید مصرف گرانولا به‌عنوان صبحانه را با حداکثر فواید انجام دهید؛ می‌توانید مقداری شیر سرد و یا شیر گرم را به گرانولا اضافه کنید. ترکیب شیر با گرانولا در صبح برای شمایی که به دنبال یک صبحانه عالی، سیرکننده و مفید هستید بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: گرانولا چیست و چه خواصی دارد؟

مصرف گرانولا به عنوان یک میان وعده می‌تواند انتخاب خوبی برای جلوگیری از ریزه‌خواری و چاق شدن باشد.

مصرف گرانولا به عنوان میان وعده عصرگاهی

هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از زمان ناهار تا زمان شام اصلا گرسنه نمی‌شود و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، فرد باید نزد دکتر برود و مشکل گوارشی و جسمی خودش را برطرف کند!

مصرف یک میان‌وعده مغذی و سیرکننده می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند از خوردن دسرهای شیرین و چاق‌کننده دوری کنند، بسیار حائز اهمیت باشد. به همین خاطر یکی دیگر از بهترین زمان‌های مصرف گرانولا، مصرف آن به‌عنوان میان وعده و در عصر است.

گرانولا می‌تواند به‌عنوان میان وعده شما را تا شام سیر نگه دارد. به طوری که دیگر نیازی به مصرف خوراکی‌های بدون فایده یا حتی خوشمزه اما مضر نخواهید داشت.

فقط کافیست که مقداری گرانولا را با شیر لبنی یا غیر لبنی، ماست و یا حتی بستنی مخلوط کنید و میل نمایید. مطمئن باشید که از طعم و فواید بی‌نظیر این میان‌وعده خوشمزه تا مدت‌ها شارژ خواهید بود.

مصرف گرانولا قبل از خواب می‌تواند باعث جلوگیری از گرسنگی در نیمه شب و بی‌خوابی شود

مصرف گرانولا قبل از خواب

یکی از زمان‌های توصیه شده برای مصرف گرانولا، شب قبل از خواب است. مصرف گرانولا قبل از خواب به شما این امکان را می‌دهد تا در طول خواب مواد مغذی موجود در گرانولا را برای بدن خودتان تامین کنید و دیگر احساس گرسنگی در طول‌خواب نداشته باشید.

این زمان مصرف برای افرادی که می‌خواهند کالری اضافی دریافت کنند و یا حتی با هدف کاهش گرسنگی در طول شب به دنبال یک خوراکی خوش طعم می‌گردند، بهترین زمان است.

مصرف گرانولا قبل از خواب می‌تواند با کمک شیر گرم و شیر سرد انجام شود. می‌توانید مقداری گرانولا را به شیر اضافه کنید و به آرامی میل نمایید. فراموش نکنید که گرانولای شکلاتی گزینه خیلی خوبی برای مصرف پیش از خواب نیست.

گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

بهترین زمان مصرف گرانولا برای من چه زمانی است؟

خب رسیدیم به جذاب‌ترین بخش این مقاله، یعنی توصیه بهترین زمان مصرف گرانولا برای شما! اجازه دهید تا یک موضوع مهم را برای شما باز کنیم و آن هم این است که هر فرد با هدف خاصی گرانولا را تهیه می‌کند و بر همین اساس نیز باید بهترین زمان مصرف گرانولا برای هر فرد شخصی‌سازی شود.

هر فرد می‌تواند بر اساس شرایط جسمی خودش و هدفی که دارد، زمان خاصی را برای مصرف گرانولا در نظر بگیرد.

به طور مثال افرادی که نیاز به کاهش وزن و لاغری دارند، بهتر است که زمانی از گرانولا استفاده کنند که احساس ضعف بیشتری دارند؛ اما افرادی که با هدف افزایش وزن و یا حتی افزایش توده‌های عضلانی به دنبال مصرف گرانولا هستند، باید زمانی را برای میل کردن این خوراکی انتخاب کنند که جذب مواد مغذی در بدن حداکثر است.

بنابراین، برای اینکه متوجه شوید بهترین زمان مصرف گرانولا برای شما کی است، باید هدف خودتان را مشخص کنید. از طرفی نظرات هر یک از افراد برای انتخاب بهترین زمان مصرف متفاوت است. به همین خاطر برخی از افراد گرانولا را در وعده صبح مصرف می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که آن را قبل از شام میل نمایند.

بهترین زمان مصرف گرانولا برای ورزشکاران

ورزشکاران از مصرف‌کنندگان پر و پا قرص گرانولا هستند. گرانولا اولا فیبر مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین می‌کند، دوما به دلیل داشتن پروتئین نسبتا بالا می‌تواند برای ورزشکاران مفید باشد. ورزشکاران برای تامین انرژی و کاهش خستگی در حین ورزش می‌توانند گرانولا را قبل از تمرین میل کنند. حدود نیم ساعت قبل از تمرین، می‌توان مقداری گرانولا را به شیر اضافه کرد و میل نمود.

البته شاید برخی از ورزشکاران بر اساس تجربه‌ای که دارند، ترجیح دهند که گرانولا را در زمانی استفاده کنند که بدن نیاز زیادی به پروتئین و جذب آن دارد.

به طور مثال، زمان اولیه صبح که بدن نیاز زیادی به پروتئین دارد، بهترین زمان برای مصرف گرانولا در ورزشکاران است. همچنین ورزشکاران می‌توانند در روز تمرین برای بهبود ریکاوری خود، گرانولا را به همراه شیر یا ماست یونانی (با پروتئین بالا) قبل از خواب میل کنند تا پروتئین به آرامی جذب عضلات و بدن آن‌ها شود.

گرانولا ورزشی
گرانولا ورزشی

بهترین زمان مصرف گرانولا برای کودکان

کودکان از جمله افرادی هستند که می‌توانند با مصرف گرانولا به فواید بسیار زیادی دست پیدا کنند.

بهترین زمان مصرف گرانولا برای کودکان می‌تواند هر زمانی که میل آن‌ها به یک خوراکی خوش طعم است، باشد. به هر حال معمولا کودکان قوانین خاصی را برای مصرف میان‌وعده و وعده‌های مختلف نمی‌پذیرند. به همین خاطر بهتر است که برای تعیین زمان مصرف گرانولا برای کودکان، از آن‌ها کمک بگیرید.

معمولا کودکان از میل کردن گرانولا در وعده صبحانه و میان‌وعده لذت می‌برند. به همین خاطر شما می‌توانید صبح‌ها گرانولا را به شیر صبحانه آن‌ها اضافه کنید و عصرها با اضافه کردن گرانولا به ماست و یا بستنی، یک میان‌وعده خوش‌طعم و مفید به کودکان بدهید.

بیشتر بخوانید: گرانولا برای کودکان؛ خواص و روش صحیح مصرف

گرانولا می‌تواند جایگزین خیلی خوبی برای انواع اسنک برای کودکان و نوجوانان باشد

بهترین زمان مصرف گرانولا برای لاغری و کاهش وزن

اگر هدف شما از مصرف گرانولا کاهش وزن و لاغری است، به شما تبریک می‌گوییم. چرا که گرانولا با داشتن فیبر زیاد به شما این امکان را می‌دهد تا حجم غذای مصرفی خودتان را کاهش دهید. بهترین زمان مصرف گرانولا برای لاغری و کاهش وزن می‌تواند هر زمانی که شما حداکثر گرسنگی را تجربه می‌کنید، باشد. از طرفی نوع رژیم غذایی هر یک از افراد برای کاهش وزن و لاغری نیز روی زمان انتخابی برای مصرف گرانولا موثر است.

به همین خاطر بهتر است به جای اینکه بهترین زمان مصرف این خوراکی را به شما پیشنهاد کنیم، چند زمان پیشنهادی به شما ارائه کنیم که می‌توانید بر اساس شرایط خودتان بهترین آن را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: گرانولا برای افزایش وزن – بخورید و چاق شوید!

وعده صبحانه

اگر عادت دارید بعد از صبحانه خوراکی‌های زیاد میل کنید و از خوردن شیرینی و مربا در حین صبحانه سیر نمی‌شوید، ما به شما توصیه می‌کنیم که وعده صبحانه را برای مصرف گرانولا انتخاب کنید. صبحانه یکی از وعده‌های مهم است که اگر به مواد غذایی مصرفی در این وعده توجه داشته باشید، می‌توانید به کاهش وزن و یا ثبیت وزن کمک کنید. گرانولا هم فیبر بالایی دارد و شما را تا ظهر برای میل کردن ناهار سیر نگه می‌دارد، هم به دلیل داشتن پروتئین بالا و ویتامین‌ها به سلامت شما کمک خواهد کرد.

میان وعده رژیمی

اگر به‌دنبال یک میان وعده رژیمی هستید که بدون شکر تولید شده باشد، می‌توانید گرانولا را انتخاب کنید. مصرف گرانولا به عنوان میان وعده بهترین زمان مصرف برای افرادی است که عصرها بسیار گرسنه می‌شوند و نمی‌توانند جلوی خودشان را برای خوردن شیرینی بگیرند!

قبل از میل کردن غذا

قبل از میل کردن غذا، مصرف گرانولا باعث افزایش احساس سیری و کاهش حجم غذای شما می‌شود. می‌توانید مقداری گرانولا را به ماست اضافه کنید و آن را قبل از غذا میل نمایید. این کار باعث می‌شود که فیبر زیادی وارد سیستم گوارش شما شود و حجم غذای مصرفی شما کاهش پیدا کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین زمان مصرف گرانولا را به افرادی که با هدفی خاص این خوراکی خوشمزه را مصرف می‌کنند، پیشنهاد کنیم. قطعا میل کردن گرانولا در یک زمان مناسب می‌تواند تاثیر زیادی روی شرایط جسمی شما داشته باشد؛ اما نمی‌خواهد زیاد به خودتان سخت بگیرید. چون نظرات هر یک از افراد برای مصرف این خوراکی خوشمزه در هر ساعت مشخصی از روز متفاوت است.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف گرانولا کی است؟

مصرف گرانولا در وعده صبحانه برای همه افراد خوب است و انرژی لازم روز را می‌تواند تامین کند.

انتخاب زمان مصرف گرانولا به چه چیزی بستگی دارد؟

انتخاب بهترین زمان مصرف گرانولا به هدف شما از مصرف این وعده غذایی دارد. ممکن است هدف چاقی یا لاغری داشته باشید و برای همین زمان‌های متفاوتی لازم است که آن را مصرف نمایید.

بهترین زمان مصرف گرانولا با هدف لاغری کدام است؟

توصیه می‌کنیم که صبحانه و ناهار گرانولا با شیر کم چرب یا ماست بدون چربی مصرف نمایید. ظرف مدت سه هفته شاهد کاهش سایز و وزن خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *