صفحه اصلی / وبلاگ / انواع موسلی؛ ویژگی‌ها و خواص انواع موسلی چاربان را بشناسید!

مقالات آموزشی

انواع موسلی؛ ویژگی‌ها و خواص انواع موسلی چاربان را بشناسید!

انواع موسلی را بشناسید

موسلی یک نوع غلات صبحانه کامل و شامل جو دوسر، دانه‌ها، آجیل و میوه‌های خشک است. این ترکیب می‌تواند باعث بهبود فرایند هضم غذا، تقویت قلب و عروق و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوار شود.

موسلی اولین بار توسط یک پزشک و متخصص تغذیه سوئیسی معرفی شد و هنوز هم در سراسر اروپا به‌عنوان یک وعده صبحانه سالم محبوب شناخته می‌شود. امروزه برحسب مواد مورد استفاده، انواع موسلی وجود دارد. خوشبختانه فروشگاه چاربان توانسته است با ارائه انواع موسلی سالم و مقوی، پاسخگو طیف وسیعی از دوستداران آن باشد. در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی به خواص موسلی، به توضیح انواع موسلی چاربان و خواص هر یک بپردازیم.

خواص موسلی

به طور خلاصه موسلی خواص زیر را دارد:

  • کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
  • متعادل کننده قند خون است و جلوگیری از دیابت نوع دوم.
  • انرژی‌زا و سیرکننده است و مانع از ریزه‌خواری در طول روز می‌شود. در نتیجه به شما در رسیدن یا حفظ وزن متعادل کمک می‌کند.
  • به پیشگیری از بروز انواع سرطان (به خصوص سرطان روده بزرگ) کمک می‌کند.
  • عملکرد سیستم گوارش و حرکات روده را بهبود می‌بخشد.
  • از بروز یبوست جلوگیری می‌کند.
موسلی یک غذای سالم سویییس است و تصور میز صبحانه یا برانچ در سوییس بدون حضور موسلی تقریبا غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: تفاوت موسلی و گرانولا چیست؟

موسلی بادام و کرنبری چاربان

موسلی بادام و کرنبری چاربان حاوی مواد مغذی مانند جو پرک، کرنبری، بادام، تخمه آفتابگردان، کنجد، تخم کتان، عسل، روغن کنجد و وانیل است. این ترکیب طعم ترش و شیرینی دارد و بافت نرم کرنبری در کنار بافت ترد و خوشمزه جو دوسر و بادام، تجربه مصرف بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

موسلی بادام و کرنبری چاربان علیرغم داشتن طیف وسیعی از مغزیجات و جو پرک، یک غذای رژیمی و کم کالری است. با مصرف روزانه ۳۰ گرم از آن به همراه شیر (سرد یا گرم) یا ماست کم چرب در وعده صبحانه و ناهار می‌توانید بعد از گذشت سه تا چهار هفته انتظار کاهش وزن داشته باشید.

موسلی بادام و کرنبری چاربان از جمله پرطرفدارترین محصولات چاربان به حساب می‌آید.

خواص موسلی بادام و کرنبری چاربان

این محصول با وجود کرنبری، بادام و تخم کتان واقعا یک ابر غذا محسوب می‌شود. کرنبری میوه‌ای مشابه تمشک و ذغال‌ اخته است و به دلیل داشتن انواع آنتی‌اکسیدان‌ها خواص بی‌نظیری دارد. طبق تحقیقات، آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و دریافت روزانه آنها برای تقویت قلب و عروق و همچنین جوانسازی پوست مفید است.

کرنبری، بادام و تخم کتان سرشار از فیبر هستند و از بروز یبوست جلوگیری می‌کنند. همچنین به تنظیم قند خون و کاهش کلسترول کمک می‌کنند. این محصول حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامینD، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K نیز است و مصرف روزانه آن برای پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند کم‌خونی توصیه می‌شود.

نحوه مصرف موسلی بادام و کرنبری چاربان

موسلی بادام و کرنبری چاربان را می‌توانید با ماست، شیر، ماست میوه‌ای، بستنی و اسموتی مصرف نمایید. این موسلی انتخاب خیلی خوبی برای تهیه پارفه با استفاده از میوه‌های ترش و شیرین و مربا (مثل توت فرنگی یا تمشک) است.

موسلی بادام و کرنبری علاوه بر آنکه برای مصرف صبحانه و میان وعده مناسب است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن دسرهای خوش رنگ و خوشمزه است. این موسلی را می‌توانید همراه با با بستنی سرو کنید و بافت و طعم اضافی به بستنی بدهید.

موسلی بادام زمینی و شیرشکلات چاربان

این محصول یک غذای پروتئینه کامل محسوب می‌شود. زیرا حاوی موادی مانند جو پرک، بادام زمینی، کره بادام زمینی، شکلات چیپسی، پودر کاکائو، روغن کنجد، شیر و عسل است. جالب است بدانید که برای تهیه آن، نیمی از جوپرک‌ها با کره بادام زمینی و نیمی دیگر با شیرشکلات (شیر و کاکائو) عجین شده‌اند تا طعم و بافت فوق‌العاده‌ای حاصل شود. طعمی که احتمالا با خوردن سایر انواع موسلی تجربه نخواهید کرد!

موسلی بادام زمینی و شیرشکلات چاربان به شدت مورد علاقه کودکان است.

مصرف یک وعده 30 گرمی از آن در قالب صبحانه یا میان‌وعده، 131 کیلوکالری انرژی به شما می‌دهد. علاوه بر این، روی بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تنظیم قند و فشار خون، افزایش استحکام استخوان‌ها، کاهش اضطراب و بهبود سوءتغذیه نیز موثر است.

خواص موسلی بادام زمینی و شیرشکلات چاربان

بادام زمینی فاقد کلسترول و کربوهیدات و سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب امگا 3، املاح معدنی و ویتامین‌ها است. ثابت شده است که مصرف روزانه آن برای قلب شما مفید است. از ریتم نامنظم قلب که می‌تواند باعث حمله قلبی شود جلوگیری می‌کند.

همچنین ال-آرژنین و ویتامین E موجود در آن به جلوگیری از تجمع پلاک در عروق کمک می‌کند. پلاک می‌تواند شریان‌های شما را مسدود کند و باعث بروز بیماری عروق کرونر شود. پس اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را دارید،

علاوه‌بر بادام زمینی، این محصول حاوی جو پرک فراوان نیز است. جو سرشار از فیبر غذایی و یک گزینه عالی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است. همچنین قند خون را تنظیم می‌کند و با ایجاد احساس سیری طولانی‌ مدت مانع از ریزه‌خواری و اضافه وزن می‌شود.

افزایش سطح انرژی و جلوگیری از افت انرژی و احساس ضعف، دیگر خاصیت این محصول است. زیرا از ترکیب شیر و شکلات برای طعم‌دار کردن آن استفاده شده است. شکلات با وجود کافئین، در همه حال شما را هوشیار نگه می‌دارد و کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری ورزش کنید.

نحوه مصرف موسلی بادام زمینی و شیرشکلات چاربان

این مورد از انواع موسلی چاربان طعم شکلاتی دارد و به‌همین‌دلیل گزینه مطلوبی برای صبحانه محسوب می‌شود. اصولا موسلی و گرانولا را می‌توان با ماست میوه‌ای هم مصرف کرد، اما واقعیت این است که ماست و ماست میوه‌ای انتخاب خیلی خوبی برای اضافه کردن به این موسلی نیست.

موسلی گردو، سیب و دارچین چاربان یک داروخانه تمام عیار است. مجموعه‌ای از خوراکی‌های مفید برای بدن ما در این موسلی وجود دارد.

در نتیجه پیشنهاد ما مصرف این موسلی همراه با شیر است. که این شیر می‌تواند گرم یا سرد باشد. اصولا شیر گرم در ماههای سرد سال انتخاب خیلی خوبی برای همراهی با موسلی در وعده صبحانه است.

بیشتر بخوانید: فواید موسلی چیست؟ خواص ثابت شده انواع موسلی

موسلی گردو، سیب و دارچین چاربان

موسلی گردو، سیب و دارچین چاربان طرفداران خیلی زیادی دارد، مخصوصا اگر طعم و عطر دارچین را دوست داشته باشید از این محصول خیلی لذت می‌برید. شما در این محصول با ترکیبی از جوپرک، گردو، سیب خشک، دارچین، کشمش، تخمه کدو حلوایی، دارچین، عسل، کره و روغن کنجد مواجه هستید. یک ترکیب انرژی‌زا، گرم و در عین حال رژیمی و مقوی!

پیشنهاد می‌کنیم اگر ورزشکار هستید یا روزانه فعالیت بدنی سنگین دارید، وعده صبحانه خود را با آن جایگزین کنید. این محصول سرشار از فیبر است و باعث احساس سیری زیاد می‌شود و از ریزه‌خواری جلوگیری می‌کند. هر وعده 30 گرمی از آن می‌تواند 129 کیلوکالری انرژی برای شما فراهم کند.

خواص موسلی گردو، سیب و دارچین چاربان

واقعیت این است که هرچه در طول روز فیبر بیشتری مصرف کنید، دستگاه گوارش شما بهتر کار می‌کند. خوشبختانه این محصول از انواع موسلی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند جو دوسر و سیب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

محققان معتدند که سیب علاوه‌بر فیبر فراوان، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی بسیاری برای کمک به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت، بیماری قلبی و مشکلات گوارشی است. دارچین هم که نیاز به تعریف ندارد. این ادویه شگفت‌انگیز علاوه‌بر عطر عالی به‌عنوان دارو در طب سنتی برای بهبود عفونت‌های گوارشی، جوانسازی پوست و کاهش قند خون نیز تجویز می‌شود.

گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان، املاح، چربی‌های سالم ( امگا 3)، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است. از این رو، با مصرف روزانه آن می‌توانید انتظار کاهش التهاب مزمن، بهبود عملکرد سیستم گوارش، کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت نوع 2 و کاهش فشار خون را داشته باشید.

بنابراین موسلی گردو، سیب و دارچین با در نظر گرفتن این مواد در ترکیب خود به همراه سایر مواد غذایی، فرصت خوبی را برای شما فراهم کرده است. شما با خوردن یک تا دو وعده از آن نه تنها کاهش وزن را تجربه خواهید کرد بلکه به مرور متوجه بهبود بسیاری از مشکلات سلامتی خود خواهید شد. این محصول مانند سایر انواع موسلی یک معجزه غذایی است!

نحوه مصرف موسلی گردو، سیب و دارچین چاربان

این موسلی را می‌توانید با شیر، ماست، ماست میوه‌ای و بستنی مصرف کنید. اگر خواستید یک دسر فوق العاده خوشمزه درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از ماست میوه‌ای با طعم سیب استفاده کنید. اگر نگران کالری اضافی و قند دریافتی نیستید کمی هم مربای سیب به آن اضافه کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که نگاهی به سه نوع موسلی چاربان و خواص هر یک داشته باشیم و با توضیح جزییات هر یک شما را در انتخاب محصول مناسب راهنمایی کرده باشیم.

واقعیت این است که همه موسلی‌های چاربان از کیفیت مشابهی برخوردارند و خواص اصلی شباهت‌هایی دارند. از نظر میزان کالری نیز هر سه این محصولات رژیمی محسوب می‌شوند و کالری‌های نسبتا مشابهی دارند.

آیا موسلی غذای رژیمی است؟

بله. موسلی با داشتن کالری اندک و سیر کنندگی بسیار زیاد به عنوان یک غذای رژیمی شناخته می‌شود.

چطور می‌توانم با موسلی کاهش وزن داشته باشم؟

علاوه بر وعده صبحانه، موسلی را جایگزین ناهار کنید. بعد از سه هفته شاهد کاهش سایز و وزن خواهید بود.

موسلی چاربان فاقد گلوتن است؟

خیر. موسلی از جو پرک تهیه می‌شود که دارای گلوتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *