صفحه اصلی / وبلاگ / فواید جو دوسر برای پوست

مقالات آموزشی

فواید جو دوسر برای پوست

جو دوسر برای پوست خوب است؟

جو دوسر از جمله غلاتی بوده که با داشتن انواع ویتامین‌ و ریز‌مغذی‌ها، فواید بیشماری برای بدن دارد. اما مهم‌ترین خواص جودوسر برای پوست است که با توجه به این نکته از عصاره آن در صنایع تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی استفاده فراوان می‌شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با فواید جو دوسر برای پوست بیشتر آشنا بشویم.

اثرات مثبت جو دوسر برای سلامت و زیبابی پوست

پوست یکی ار ارگان‌های مهم در بدن است که سلامت آن نقش مهمی در زیبایی کلی فرد دارد. پوست همچنین به عنوان یک سد دفاعی بوده که از ورود انواع میکروارگانیسم‌های عامل بیماری به بدن جلوگیری می‌کند. بهتر است با روش‌های مختلف اقدام به حفظ سلامت هر چه بیشتر این بخش از بدن کرد. داشتن تغذیه مناسب یکی از روش‌های موثر در حفظ سلامت و زیبایی پوست است. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در بهبود سلامت پوست داشته باشند.

جو-دوسر-برای-پوست-خوب-است
مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در بهبود سلامت پوست داشته باشند. جو دوسر از جمله غلانی بوده که فواید آن برای پوست همواره توسط متخصصان پوست و مورد تاکید است

جو دوسر از جمله غلانی بوده که فواید آن برای پوست همواره توسط متخصصان پوست و مورد تاکید است. با خرید جو دوسر و گنجاندن آن در رژیم غذایی به سادگی می‌توانید پوست سالم، زیبا و عاری از هر گونه بیماری داشته باشید. اما از جمله خواص جو دوسر برای پوست که حتما باید بدانید:

بهبود آکنه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب ایجاد جوش و انواع آکنه‌های پوستی شود، عامل‌های عفونی چون میکروب و باکتری‌ها است. با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می‌توان تا حد زیادی از ورود این عامل‌های عفونی به پوست پیشگیری کرد. جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌ بوده که از ایجاد التهاب و عفونت پوستی چون آکنه‌ها جلوگیری می‌کند. از طرفی روی یا همان زینک موجود در جودوسر خاصیت ضد باکتریایی دارد که می‌تواند از این طریق نیز نقش موثری در کاهش جوش و آکنه‌هایی پوستی داشت.

گرانولا وگان
گرانولا وگان

بیشتر بخوانید: بهترین مارک جو دوسر؛ جو دوسر مرغوب را تشخیص دهید!

افزایش رطوبت پوست

از دیگر فواید مهم جودوسر برای پوست، کمک به رطوبت بخشی به پوست است. بتا گلوکان از جمله فیبر محلول در جودوسر بوده که می‌تواند تاثیر شگرفی در زیبا‌تر شدن پوست شما داشته باشد‌. امروزه با استخراج بتا گلوکان از جو دوسر، از آن در تولید محصولات مراقبت پوستی چون کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌کنند. این ماده به طرق مختلف باعث زیبایی و سلامت هر چه بیشتر پوست می‌شود. از جمله فواید بتا گلوکان موجود در جو دوسر برای پوست به شرح زیر است:

  • رطوبت رسانی عمیق به پوست
  • تغذیه بهتر پوست
  • ضد التهاب
  • التیام سریع زخم‌ها
  • کاهش چین و چروک با اثر آبرسانی قوی
  • جوان سازی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست

با گنجاندن جو دوسر در رژیم غذایی خود به خصوص فرآوری‌های از آن چون گرانولا که نسبت به جو دوسر خالی فواید بیشتری دارد، می‌توانید، مقادیر بالایی از این نوع فیبر محلول را نیز به بدنتان وارد کنید.

کاهش تحریکات پوستی

ایجاد حساسیت و تحریکات پوستی که همواره با خارش، قرمزی و التهاب همراه بوده، از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که با یک رژیم غذایی مناسب به راحتی می‌توانید آن را درمان بکنید. از دیگر خواص جو دوسر برای پوست، درمان همین  تحریکات پوستی است. طبق تحقیقات به دست آمده، جودوسر حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی چون پلی فنول‌ها است که این ترکیبات گیاهی از پوست شما در برابر عامل‌های تحریکی محافظت می‌کند. همچنین این مواد در کاهش التهابات، خارش و قرمزی پوست نقش موثری دارند.

اسید فرولیک نیز از دیگر آنتی اکسیدان‌های قوی در جودوسر بوده که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد چون اشعه‌های خورشیدی محافظت می‌کند. این ماده، همچنین به صورت غیر مستقیم در جوان سازی، کاهش لک و پیشگیری از چین و چروک پوست شما، کمک کننده خواهد بود.

کمک به پاکسازی پوست

جودوسر در پاکسازی و کاهش آلودگی‌های پوستی، می‌تواند بسیار عملکرد خوبی داشته باشد. ساپونین از جمله ترکیب گیاهی در جو دوسر بوده که این ماده به عنوان تمیز کننده پوست عمل می‌کند‌. در بسیاری از شوینده‌های پوستی از ساپونین به عنوان ماده ضد باکتریایی و پاک کننده‌ی چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. ساپونین موجود در جو دوسر همچنین خواص بالایی در کاهش کلسترول و پاکسازی کبد از انواع سموم دارد. همان طور که می‌دانید، مشکلاتی پوستی زیادی، می‌تواند بر اثر تجمع چربی و سموم در کبد ایجاد بشود.

جو-دوسر-برای-پوست-خوب-است
از مهم‌ترین خواص جودوسر برای پوست، حفظ شادابی و جوانی آن است.

جوان‌سازی پوست

بدون اغراق، از مهم‌ترین خواص جودوسر برای پوست، حفظ شادابی و جوانی آن است. پروتئین موجود در جو دوسر نقش بالایی در جوان‌سازی پوست دارد. این ماده در واقع روند پیری پوست را با افزایش سطح کلاژن پوستی به تعویق می‌اندازد. دقت داشته باشید، کلاژن در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و به نوعی جوانی پوست و پیشگیری از چین و چروک نقش موثر دارد. با افزایش سن به طور طبیعی میزان کلاژن پوستتان کاهش پیدا می‌کند؛ از این جهت مصرف مواد غذایی که حاوی پروتئین بالا بوده در جلوگیری از کاهش کلاژن پوست، می‌تواند موثر واقع بشود.

از طرفی پروتئین موجود در بهترین جو دوسر، در بهبود سریع التهابات، زخم‌ها، سوختگی‌های پوستی و به نوعی در کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد موثر است.

بیشتر بخوانید : بهترین روش مصرف جو دوسر

روشن کننده پوست

ویتامین  C از جمله آنتی اکسیدانی بوده که به وفور در جو دوسر به خصوص در سبوس آن یافت می‌شود. این ویتامین در روشن کنندگی پوست اثر بسیار مطلوب دارد. برای پیشگیری از لک و تیرگی پوستتان، مصرف میوه، سبزیجات و به خصوص غلاتی که حاوی ویتامین C است، توصیه می‌شود.

در مجموع ویتامین C موجود در جو دوسر می‌تواند در لایه برداری و از بین بردن پوست مرد‌ه‌های پوستی هم موثر عمل بکند. اگر می‌خواهید پوستی درخشان و بدون لک و تیرگی داشته باشید، حداقل هفته‌ای یکبار از محصولات غذایی حاوی جو دوسر استفاده بکنید. ناگفته نماند جو دوسر حاوی مقادیری از ویتامین E نیز است که این ویتامین نیز در روشن کنندگی، احیا و بازسازی پوست عملکرد مثبتی دارد.

جو-دوسر-برای-پوست-خوب-است
ویتامین C موجود در جو دوسر می‌تواند در لایه برداری و از بین بردن پوست مرد‌ه‌های پوستی هم موثر عمل بکند.

ماسک پوستی خانگی با جو دوسر

علاوه بر اینکه گنجاندن جودوسر در رژیم غذایی برای پوست، فواید زیادی به ارمغان می‌آورد؛ استفاده موضعی از این نوع غله در انواع ماسک‌های پوستی خانگی نیز در زیبایی و سلامت پوستتان تاثیر شگرفی برجای خواهد گذاشت. قیمت جو دوسر در مقایسه با دیگر ترکیبات طبیعی موثر در زیبایی پوست بسیار کمتر است، با صرف هزینه کم، می‌توانید در زیبا‌تر شدن پوستتان کمک زیادی کرده باشید.

می‌توانید به صورت هفتگی از ماسک‌های خانگی حاوی جو دوسر استفاده بکنید. به یاد داشته باشید، متناسب با مشکل پوستی خود، جو دوسر را با دیگر مواد طبیعی و گیاهی ترکیب کرده و به عنوان ماسک روی پوست استفاده بکنید.

  • جو دوسر با شیر: رطوبت بخش، لایه بردار، ضد التهاب
  • جو دوسر با عسل: ضد آکنه، ضد التهاب
  • جودوسر با لیمو: روشن کننده پوست، ضد آکنه
  • جودوسر با روغن زیتون و عسل: ضد چروک، ضد التهاب و خارش

سخن پایانی

فرآوری‌های حاوی جو دوسر یک وعده مناسب برای صبحانه یا حتی میان وعده‌ها می‌توانند، باشند. اما همان طور که گفته شد، این نوع غله تنها یک وعده غذایی ساده نیست بلکه فواید بیشماری برای پوست و حتی کل بدن دارد که نباید به راحتی خوردن آن را به فراموشی سپرد.

سوالات متداول

آیا جو دوسر برای تقویت مو و کاهش ریزش آن موثر است؟

بله، جو دوسر علاوه بر افزایش سلامت پوست با داشتن ریز مغذی‌های متنوع چون امگا6، آهن و ویتامین B7 تاثیر بالایی در کاهش ریزش مو دارد.

این باور درست است که جو دو در کاهش آلرژی پوستی موثر است؟

بله، از زمان‌های قدیم از جو دوسر برای کاهش خارش و التهاب ناشی از آلرژی‌های پوستی چون آلرزی به گیاهان حساسیت‌زا و بیماری‌های پوستی چون آبله مرغان و سرخک استفاده می‌شد.

چگونه می توان فواید جو دوسر  برای پوست را افزایش داد؟

برای افزایش خواص جو دوسر بهتر است آن را به صورت ترکیبات با دیگر مواد مغذی چون میوه‌جات خشک، عسل، شیر، روغن‌های گیاهی و… مصرف بکنید.

3 دیدگاه در “فواید جو دوسر برای پوست

  1. سمیرا گفت:

    فوق العاده بود.

  2. سمیرا گفت:

    فوقالعاده بود.

  3. Arman گفت:

    مقاله کاملی بود. هرچقد دنبال یک متن جامع و کامل میگشتم نبود که نبود تا اینکه ایجا رو پیدا کردم. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *