صفحه اصلی / وبلاگ / جو دو سر برای چاقی؛ چقدر و چطور بخوریم؟

مقالات آموزشی

جو دو سر برای چاقی؛ چقدر و چطور بخوریم؟

جو دوسر برای چاق شدن مفید است

آیا جو دو سر برای چاقی مفید است؟ تاثیر رژیم حاوی جو دو سر برای چاقی چه میزان است؟ این پرسش­ها اغلب از جانب افرادی مطرح می­­شوند که به دنبال رژیم­های افزایش وزن­اند. بهتر است بدانید جو دو سر از غنی­ترین مواد غذایی است که با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود، لطف بزرگی در حق بدنتان کرده­اید.  

جو دو سر از آن دسته خوراکی­هایی است که در رژیم غذایی افزایش وزن نقش پررنگی دارد. به همین سبب، گنجاندن جو دو سر برای چاقی در میان فهرست وعده­های غذایی، یکی از اصلی­ترین کارهای این رژیم محسوب می­شود. اگر قصد افزایش وزن دارید و می­خواهید با روشی بدون خطر و طبیعی این کار را انجام دهید، می­توانید از جو دو سر برای چاقی استفاده کنید.

جو دو سر چیست؟

جو دو سر نوعی غلات کامل است که با نام علمی Avena sativa معرفی می­شود و منبع خوبی از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات و اسید آمینه­های ضروری به شمار می­رود. دانه کامل جو دو سر به زمان زیادی برای پختن نیاز دارد در بسیاری از غذاها مانند سوپ و آش مورد استفاده قرار می­گیرد. اما شکل دیگری از جو دو سر وجود دارد که به آن جو پرک می­گویند و به سرعت آماده می­شود.

جو پرک در غالب یک وعده اصلی، اغلب صبحانه، در رژیم­های چاقی و لاغری مورد استفاده قرار می­گیرد. این وعده که به طور معمول با نام اوتمیل شناخته می­شود، غذایی لذیذ است که باعث می­شود صبح پرانرژی و شادی را آغاز کنید. اوتمیل در واقع همان جو دو سر پرک است که با آب یا شیر و سایر مخلفات مانند میوه، مغزها، کره­ها و عسل ترکیب می­شود. ترکیبات این وعده مقوی با توجه به رژیم چاقی یا لاغری متفاوت است.

جو-دوسر-برای-چاق-شدن-مفید-است
جو دو سر جزو آن دسته از مواد غذایی است که هم در افزایش وزن هم در کاهش وزن، نقش موثری دارد

این وعده مقوی و خوشمزه که امروزه با عنوان گرانولا در بازار عرضه می­شوند ترکیبی از جو دو سر پرک، مغزها و کره­های مختلف هستند که در بهبود عملکرد قلب، دستگاه گوارش و کاهش کلسترول نقش موثری دارند. گرانولاها به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده­ مقوی به شمار می­رود که پایه اصلی غلات آن جو دو سر پرک است و با تکه­های میوه، شیر یا ماست، عسل، مغزها و کره­های آن ترکیب می­شوند.

بیشتر بخوانید : تفاوت جو دوسر و جو پرک معمولی

ویژگی­های جو دو سر باکیفیت

جو دو سر ویژگی­هایی دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید:

  • بهترین جو دو سر باکیفیت، ترد است
  • در بسته­بندی­های وکیومی یا شیشه­ای نگه­داری می­شود
  • قیمت جو دو سر باکیفیت، مناسب است و بسیار پایین یا بسیار بالا نیست.

توجه داشته باشید اگر قصد خرید جو دو سر دارید آن­ را از برندهای معتبر تهیه کنید. جو دو سر فله به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست؛ زیرا نگه­داری فله جو، سبب ورود باکتری و رشد حشرات در آن می­شود.

خواص جو دو سر برای چاقی

تناسب اندام، یکی از دغدغه­های اصلی بسیاری از افراد به شمار می­رود. به همین دلیل اغلب افراد سعی دارند ضمن رسیدن به اندام ایده­آل، تناسب اندام خود را حفظ کنند. پس به سراغ رژیم­های غذایی متفاوت می­روند.

رژیم­های چاقی و لاغری نیز که امروزه محبوبیت زیادی دارند سعی دارند تا رویه سالم خوری را پیش پای مخاطب خود بگذارند. به همین سبب بیشتر از مواد غذایی سالم و گیاهی استفاده می­کنند. یکی از این مواد غذایی که در اغلب رژیم­های غذایی مورد استفاده قرار می­گیرد، جو دو سر است.

جو دو سر جزو آن دسته از مواد غذایی است که هم در افزایش وزن هم در کاهش وزن، نقش موثری دارد. بدین صورت می­توان گفت استفاده از آن در هر رژیم غذایی برای مخاطب، برد برد است.

جو دو سر، سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری است که نیاز بدن به این مواد را تامین می­کند. مهم­ترین خواص جو دو سر شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از بیماری­های قلبی
  • تنظیم کلسترول
  • کمک به عملکرد بهتر غده تیروئید
  • تحریک رشد توده­های عضلانی در ورزشکاران
  • بهبود ظاهر پوست
  • تنظیم عملکرد روده
  • کمک به رفع یبوست
  • کنترل قند خون
  • کمک به تنظیم خواب

نحوه مصرف جو دو سر برای چاقی

یکی از عمده سوالات افراد در رژیم افزایش وزن آن است که آیا واقعا جو دو سر برای چاقی موثر است؟ پاسخ بله است. اگر قصد افزایش وزن دارید، در مصرف جو دو سر برای چاقی تردید نکنید. دست به کار شوید و با تهیه یک گرانولا لذیذ و مقوی، رژیم خوشمزه خود را شروع کنید.

جو-دوسر-برای-چاق-شدن-مفید-است
اگر از جو دو سر برای چاقی استفاده می­کنید باید آن را به همراه شیر خامه­ ای، انواع آجیل­ مانند گردو، بادام، میوه خشک یا کره مغزها میل کنید.

جو پرک یکی از وعده­های اصلی در رژیم­های غذایی چاقی و لاغری است که تنها نحوه مصرف آن متفاوت است. اگر از جو دو سر برای چاقی استفاده می­کنید باید آن را به همراه شیر خامه­ای، انواع آجیل­ مانند گردو، بادام، میوه خشک یا کره مغزها میل کنید.

البته اگر اهل استفاده از گرانولا هستید که نیازی به ترکیب این مواد با یکدیگر نیست؛ زیرا همه مواد از قبل با یکدیگر ترکیب شده‌­اند.

گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

افزایش کالری جو دو سر برای چاقی

یکی از پرسش­های مکرر اغلب افرادی که از جو دو سر برای چاقی استفاده می­کنند آن است که چگونه کالریجو دو سر را افزایش دهند؟

  • ترکیب جو دو سر با پروتئین

یکی از راه­های افزایش وزن با جو دو سر، ترکیب آن با پروتئین است. پروتئین از مهم­ترین عوامل تشکیل­دهنده ماهیچه و عضله­های جدید است. بنابراین اضافه کردن مقدار مناسبی از پروتئین به آن می­تواند شما را به اهداف خود نزدیک کند.

برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید:

ترکیب جو دو سر با شیر، تنها 8 گرم پروتئین دارد در حالی که با افزودن پروتئین­های دیگر به آن می­توانید تا 150 گرم، میزان آن را افزایش دهید. پودرهای پروتئین با طعم­های مختلفی در بازار موجودند که شما می­توانید بر اساس طبع و مزاج خود، مناسب­ترین آن را انتخاب کنید.

  • ترکیب جو دو سر با قند

درست است که جو دو سر برای چاقی بسیار مفید است اما در صورتی که با کربوهیدرات ترکیب شود عملکرد شگفت­انگیزی دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که طعم جو دو سر را نمی­پسندید، پیشنهاد می­کنیم آن را به همراه شکر مصرف کنید. در این صورت علاوه بر آن که وعده خوشمزه­ و چاق کننده­ای برای خود در نظر گرفته­اید، انرژی شما نیز افزایش پیدا می­کند.

  • ترکیب جو دو سر با چربی

چربی­ها به دلیل کاری بالایی که دارند می­توانند نقش موثری در افزایش وزن داشته باشند. به همین دلیل

اگر از جو دو سر برای چاقی استفاده می­کنید بهتر است کمی کره نارگیل یا کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. با این کار هم وعده مقوی و دلپذیری برای خود فراهم کرده­اید هم توانسته­اید کالری جو دو سر خود را به 188 برسانید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای افزایش وزن باید 200 تا 500 کالری دریافت کنید و در انجام این کار مداومت داشته باشید. اگر با همین روش پیش بروید می­توانید به وزن و اندام ایده­آل خود برسید.

برای دریافت کالری می­توانید در وعده جو سر خود، موز، تکه­های انبه، یک فنجان توت یا یک قاشق کره (بادام زمینی یا نارگیل استفاده کنید و از تاثیر این معجون، شگفت­زده شوید.

بیشتر بخوانید : جدول غذاهای فیبردار مناسب رژیم غذایی

جو دو سر چگونه باعث افزایش وزن می­شود؟

جالب است بدانید که مواد غذایی به تنهایی نمی­توانند باعث چاقی شوند و ترکیب مواد در کنار یکدیگر معجون چاقی یا لاغری شما را می­سازند.

جو دو سر نیز از آن دسته خوراکی­هایی است که در صورت ترکیب با یک سری مواد غذایی مشخص شده، سبب افزایش وزن شود.

اگر از جو دو سر برای چاقی استفاده می­کنید بد نیست بدانید که می­توانید با اضافه کردن گردو 196 کالری، یک موز بزرگ 135 کالری و یک چهارم فنجان کشمش 109 کالری به آن اضافه کنید. البته اگر از گرانولا آماده استفاده کنید، میزان کالری هر مقدار آن تعیین و در قسمت مشخصات آن نوشته شده است.

گرانولاهای آماده چاربان از ترکیب جو دو سر پرک با انواع میوه­های خشک، شکلات چیپسی و مغزها تهیه شده­اند. بنابراین می­توانید با انتخاب طعم مورد نظر خود، از رژیم افزایش وزن خوشمزه خود لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا جو دو سر برای چاقی باید با مواد غذایی دیگر ترکیب شود؟

جو دو سر نیز مانند سایر خوراکی­ها به تنهایی نمی­تواند باعث افزایش وزن در شما شود. بنابراین برای بالا بردن کالری آن بهتر است با مواد پروتئینی، کربوهیدارت­دار و چربی­ها ترکیب شود.

جو دو سر برای چاقی است لاغری؟

جو دو سر هم برای چاقی مورد استفاده قرار می­گیرد هم لاغری. با این تفاوت که نحوه مصرف و ترکیبات آن با یکدیگر تفاوت دارد.

چگونه می­توانیم کالری جو دو سر را افزایش دهیم؟

برای آن که بتوانید افزایش وزن داشته باشید و به وزن مطلوب خود برسید، باید کالری جو دو سر خود را بالا ببرید. این کار از طریق ترکیب آن با شیر خامه، تکه­های میوه خشک، مغزها و کره مغزهایی چون نارگیل و بادام زمینی ممکن می­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *