صفحه اصلی / وبلاگ / جو دوسر در رژیم کتوژنیک؛ میزان و روش دقیق مصرف

مقالات آموزشی

جو دوسر در رژیم کتوژنیک؛ میزان و روش دقیق مصرف

جو دوسر در رژیم کتوژنیک می‌توان مصرف کرد؟

چند سالی است که محبوبیت جو دوسر برای لاغری و کاهش وزن افزایش پیدا کرده است. به طوری که اکثر افرادی که به دنبال رعایت رژیم غذایی مناسب و کاهش مصرف مواد مضر در طول روز هستند، جو دوسر را به رژیم غذایی خودشان اضافه می‌کنند. با این حال رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات با جو دوسری که حاوی کربوهیدرات نسبتا بالایی است، در تضاد است. به همین خاطر بسیاری از افراد در مورد تاثیر جو دوسر در رژیم کتوژنیک تردید دارند و نمی‌دانند که آیا می‌توانند جو دوسر را در رژیم غذایی خودشان قرار دهند یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به طور کامل رژیم کتوژنیک را به شما توضیح دهیم و در مورد مصرف جو دوسر در این رژیم با شما صحبت کنیم.

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک که با نام رژیم کتو نیز شناخته می‌شود، یک برنامه غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. این رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع افرادی که دارای اضافه وزن هستند، خیلی خوب عمل می‌کند. این رژیم بر پایه سوزاندن چربی‌های اضافه و انباشته شده در بدن انجام می‌شود و کمترین تاثیر را روی گرسنگی افراد خواهد داشت.

رژیم کتوژنیک به شما این امکان را می‌دهد تا کالری مورد نیاز بدن خودتان را از طریق پروتئین و چربی به دست آورید. بدین ترتیب از کربوهیدرات کمتری که جذب بسیار سریع و بالایی در بدن دارد، استفاده می‌کنید و این موضوع به مرور زمان باعث کاهش وزن خواهد شد. در واقع شما با مصرف محدود کربوهیدرات، اجازه نمی‌دهید که بدن به سراغ کربوهیدرات برای تامین انرژی برود و با تامین چربی سعی می‌کنید که از بدن خود بخواهید تا از چربی و در صورت نیاز از پروتئین برای تامین انرژی خود استفاده کند.

خواص جو دوسر برای لاغری

جو دوسر یک ترکیب گیاهی پرفایده و به‌همراه خواص بسیار زیاد برای لاغری است. این گیاه نه‌تنها به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و می‌تواند باعث کاهش عوارض بیماری‌های مختلف شود، بلکه تاثیر زیادی روی کنترل وزن نیز خواهد داشت. اثربخشی جو دوسر روی لاغری و کاهش وزن بیشتر با کنترل اشتها است. افرادی که اشتهای زیادی برای میل کردن غذاهای مختلف دارند و به عبارتی نمی‌توانند خودشان را برای مصرف غذا به‌اندازه کافی، نه بیش از اندازه کنترل کنند؛ می‌توانند از جو دوسر برای لاغری استفاده نمایند.

خواص جو دوسر برای لاغری به دلیل فیبر و کربوهیدرات بالای موجود در این ماده غذایی است. در واقع فیبر بالای جو دوسر به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و میل شما به غذا خوردن نیز کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید با مصرف جو دوسر، پروتئین مورد نیاز بدن خودتان را جهت جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات در حین لاغری تامین کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک جو دوسر؛ جو دوسر مرغوب را تشخیص دهید!

جو دوسر در رژیم کتوژنیک
فیبر بالای جو دوسر به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و میل شما به غذا خوردن نیز کاهش پیدا می‌کند

مصرف جو دوسر در رژیم کتوژنیک امکان‌پذیر است؟

در اینکه جو دوسر به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری در افراد شود، شکی نیست؛ اما باید بدانید که نمی‌توان از این ترکیب و ماده غذایی پرفایده در هر رژیم غذایی استفاده کرد. همانطور که اشاره کردیم، رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است. روزانه باید حداقل 50 گرم کربوهیدرات در این رژیم مصرف کنید تا روند چربی سوزی در بدن شما تسریع شود. در مقابل این موضوع باید بدانید که جو دوسر حاوی کربوهیدرات نسبتا بالایی است. به طوری که در یک فنجان 100 گرمی، حدود 55 گرم کربوهیدرات وجود دارد.

با توجه به میزان بالای کربوهیدرات موجود در جو دوسر انتظار می‌رود که این ماده غذایی در رژیم کتوژنیک جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد. با این حال این بدین معنی نیست که اگر رژیم غذایی کتو دارید، نتوانید از جو دوسر استفاده کنید. بلکه می‌بایست مقدار جو دوسر مصرفی خودتان را به حداقل برسانید تا بتوانید علاوه بر بهره‌مندی از فواید جو دوسر برای لاغری، میزان پروتئین مورد نیاز رژیم غذایی کتو را تامین کنید.

بیشتر بخوانید :گرانولا در رژیم کتوژنیک غدقن است! چقدر و چطور باید بخوریم؟

چه مقدار جو دوسر در طول روز در رژیم کتو مجاز است؟

همانطور که اشاره کردیم، جو دوسر حاوی کربوهیدرات بالایی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند تعادل در رژیم کتو را بهم بزند؛ اما اگر تمایل دارید از خواص جو دوسر بهره مند شوید، نیازی نیست که هر روز 1 فنجان از این ترکیب را میل کنید که حاوی 50 گرم کربوهیدرات است. می‌توانید با مصرف یک الی دو قاشق از این ماده غذایی پرفایده، نیاز خودتان را به مصرف فیبر و پروتئین کاهش دهید.

با این حال نمی‌توان به طور دقیق گفت که میزان مصرف مجاز جو دوسر در رژیم کتوژنیک چقدر است؟ چرا که نمونه این رژیم برای هر فرد متفاوت بوده و هر یک از افراد در طول روز، میزان کربوهیدرات متفاوتی را در رژیم خود دارند. اگر قرار است که رژیم کتوژنیک را زیر نظر یک فرد متخصص دنبال کنید، از او بخواهید که با توجه به میزان مواد غذایی موجود در رژیم خودتان، میزان مصرف جو دوسر در رژیم کتوژنیک را مشخص کند. در این صورت نه تنها در مصرف کربوهیدرات زیاده‌روی نمی‌کنید، بلکه از خواص جو دوسر در رژیم کتو نیز بهره‌مند خواهید شد.

نحوه مصرف جو دوسر در رژیم کتوژنیک

برای مصرف جو دوسر در رژیم کتوژنیک راه‌های مختلفی پیش روی شما است. می‌توانید این ترکیب را به سایر وعده‌های غذایی خودتان اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر جو دوسر برای لاغری و کاهش وزن بهره‌مند شوید. مصرف روزانه جو دوسر در رژیم کتو لزومی ندارد و شاید بهتر باشد که در بعضی از روزها به جای مصرف نان و یا سایر مواد حاوی کربوهیدرات، جو دوسر را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

ساده‌ترین روش مصرف جو دوسر در رژیم کتوژنیک، تهیه گرانولا است. گرانولا ترکیبی از جو دوسر و آجیل و مواد مغذی مختلفی است که می‌توانند به سلامت عمومی بدن کمک کنند و از بروز ضعف و خستگی در طول روز در دوره رژیم غذایی جلوگیری کنند. بنابراین، می‌توانید با تهیه بهترین گرانولا برای کاهش وزن و لاغری، آن را به رژیم غذایی کتوژنیک خودتان اضافه کنید و بدون اینکه به بدن خودتان آسیبی وارد کنید، لاغر شوید.

گرانولا چاربان؛ بهترین انتخاب برای لاغری و کاهش وزن

همانطور که اشاره کردیم، گرانولا یکی از ترکیبات مغذی حاوی جو دوسر و ترکیبات دیگری از جمله آجیل‌ها، کره بادام زمینی و … است. به همین خاطر علاوه بر اینکه حاوی کربوهیدرات است، دارای چربی بالا و پروتئین نیز هست. با توجه به اینکه رژیم کتو، یک رژیم غذایی پر چربی و کم کربوهیدرات است، می‌توان از گرانولای حاوی ترکیبات پرچربی برای این رژیم استفاده کرد.

چاربان تولید کننده گرانولاهای خوش طعم و متنوع است که هر کدام دارای ترکیبات متنوعی هستند. اگر می‌خواهید بر اضافه وزن خودتان مقابله کنید و سالم بمانید، کافیست که گرانولای چاربان را انتخاب کنید. هر یک از گرانولاهای تولیدی چاربان دارای ترکیبات مشخصی هستند و میزان پروتئین و کربوهیدرات موجود در این گرانولاها مشخص است. بنابراین، می‌توانید با توجه به میزان مجاز مصرف چربی، کربوهیدرات و پروتئین، میزان مصرف گرانولا را نیز مشخص کنید.

سخن پایانی

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم‌های لاغری سریع است که در سال‌های اخیر بسیار ترند شده و انصافا نیز تاثیر خوبی روی کاهش وزن گذاشته است. جو دوسر در رژیم کتوژنیک فواید بسیار زیادی را به‌همراه دارد، ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود. فقط کافیست که چند روز یک بار مطابق با نیاز خودتان، از مقداری گرانولای چاربان استفاده کنید و بخشی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن خودتان را در رژیم کتو تامین نمایید. فراموش نکنید که رژیم کتوژنیک برای هر فردی مناسب نیست. پس حتما با در نظر گرفتن شرایط جسمی خودتان این رژیم را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *