صفحه اصلی / وبلاگ / جو دوسر و شیردهی مادران؛ روش مصرف صحیح و بررسی تاثیر بر لاغری مادر

مقالات آموزشی

جو دوسر و شیردهی مادران؛ روش مصرف صحیح و بررسی تاثیر بر لاغری مادر

جو دوسر بر شیردهی مادران چه تاثیری دارد؟

جو دوسر، یک نوع غلات است که تاثیر زیادی روی سلامت بدن و تامین مواد مغذی دارد. در دوران شیردهی، مادران شیرده باید توجه زیادی به تغذیه خودشان کنند و تا حد ممکن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود و نوزادشان را از طریق مصرف مواد مغذی، تامین کنند. جو دوسر در شیردهی می‌تواند به بانوان شیرده برای تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی و بهبود کیفیت شیر آن‌ها کمک کند. بنابراین، می‌توان این غلات خوشمزه و پرفیبر را به‌عنوان یک منبع تغذیه عالی برای مصرف در دوران شیردهی شناخت. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد نحوه مصرف جو دوسر در دوران شیردهی، خواص این غلات برای شیر مادران و منع مصرف آن صحبت کنیم.

جو دوسر در شیردهی مفید است؟

جو دوسر یک نوع غلات حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلف و کربوهیدرات است. این غلات به شکل ترد بوده و حتی می‌تواند به‌صورت خام نیز مصرف شود. با این حال معمولا برای خوشمزه کردن آن، آن‌ها را به شیر گرم یا سایر لبنیات سرد اضافه کرده و میل می‌کنند. مصرف جو دوسر برای هر فردی مفید است. به‌خصوص اگر به‌صورت منظم از آن استفاده شود؛ اما به دلیل احتیاط مصرفی که برای بانوان شیرده وجود دارد، شاید برای آن‌ها این سوال مطرح شود که مصرف جو دوسر در شیردهی مجاز است؟

جو دوسر در دوران شیردهی می‌تواند به سلامت جسمی مادران شیرده کمک زیادی بکند. فقط کافیست که به صورت منظم و مطابق با یک سری استانداردهای خاصی از جو دوسر در دوران شیردهی استفاده کنید تا شاهد افزایش کیفیت شیر خودتان برای تغذیه نوزاد باشید. هر چقدر تغذیه نوزاد با شیر باکیفیت‌تری انجام شود، رشد جسمی و ذهنی نوزادان بهبود پیدا خواهد کرد.

جو دوسر بر شیردهی مادران چه تاثیری دارد؟
جودوسر به شکل ترد بوده و حتی می‌تواند به‌صورت خام نیز مصرف شود. با این حال معمولا برای خوشمزه کردن آن، آن‌ها را به شیر گرم یا سایر لبنیات سرد اضافه کرده و میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین روش مصرف جو دوسر

خواص جو دوسر در دوران شیردهی

در دوران شیردهی، مادران شیرده باید برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن نوزاد خودشان به سراغ مصرف مواد غذایی مفید بروند. در مقابل آن، مصرف برخی از ترکیبات به علت تاثیر بدی که روی سلامت نوزادان دارد، در این دوران مضر است. جو دوسر در شیردهی نه تنها مضر نبوده، بلکه فواید بسیار زیادی را نیز به همراه دارد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا باید از جو دوسر در دوران شیردهی استفاده کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گرانولا وگان
گرانولا وگان

تامین هورمون اکسی توسین

هورمون اکسی توسین، هورمونی برای ترشح شیر مادران است. این هورمون به صورت طبیعی و پس از زایمان در بدن ترشح می‌شود تا مادران شیرده بتوانند شیر مورد نیاز نوزاد را تامین کنند. هر چقدر هورمون اکسی توسین منظم‌تر در بدن ترشح شود، کیفیت شیر مادر نیز بهبود پیدا می‌کند. جو دوسر می‌تواند به ترشح بهتر هورمون اکسی توسین کمک کند و باعث افزایش شیر مادران در دوران شیردهی شود.

تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز

نوزاد برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود به شیر مادر تکیه می‌کند. جو دوسر دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی است که هر کدام به سلامت عمومی بدن نوزادان و مادران شیرده کمک می‌کنند. بنابراین، می‌توان برای تامین ویتامین‌های گروه ب، پتاسیم، کلسیم، آهن و … از جو دوسر استفاده کرد.

کمک به کاهش وزن پس از بارداری

برخی از بانوان در دوران بارداری به صورت طبیعی دچار افزایش وزن و چاقی شده‌اند. این مشکل به مرور زمان و پس از زایمان از بین خواهد رفت. با این حال اگر می‌خواهید به کاهش وزن پس از بارداری کمک کنید، می‌توانید برای بانوان شیرده جو دوسر تهیه نمایید. جو دوسر به دلیل داشتن فیبر بالا باعث کنترل اشتها شده و می‌تواند باعث کاهش وزن اصولی شما شود.

کنترل افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان به دلیل تغییر در ترشح هورمون‌های مختلف در بدن بانوان رخ می‌دهد. جو دوسر در شیردهی باعث کاهش افسردگی و علائم آن می‌شود. به خصوص اگر جو دوسر به همراه ترکیبات خوشمزه‌ای مانند بستنی به بانوان شیرده داده شود.

درمان یبوست و مشکلات روده مادران شیرده

برخی از مادران شیرده پس از زایمان با مشکل یبوست شدید مواجه می‌شوند و این موضوع می‌تواند روی سلامت عمومی بدن مادران شیرده تاثیر منفی بگذارد. برای درمان یبوست و مشکلات روده، می‌توان از جو دوسر در شیردهی که حاوی فیبر بالایی است، استفاده کرد. در این صورت روده و سیستم گوارش عملکرد بهتری خواهد داشت و می‌توان یبوست را درمان کرد.

جو دوسر بر شیردهی مادران چه تاثیری دارد؟
برای درمان یبوست و مشکلات روده، می‌توان از جو دوسر در شیردهی که حاوی فیبر بالایی است، استفاده کرد

نحوه مصرف جو دوسر در شیردهی

مصرف جو دوسر در شیردهی می‌تواند بر اساس شرایط جسمی هر یک از بانوان شیرده و ذائقه آن‌ها متفاوت باشد. جو دوسر را می‌توان به ترکیبات گرم مانند شیر گرم، ترکیبات سرد مانند ماست سرد و شیرینی‌ها و کوکی‌های خوشمزه اضافه کرد و میل نمود. بانوان شیرده می‌توانند روزانه چند قاشق غذاخوری جو دو سر را با هر روشی که تمایل دارند مصرف کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید : جدول غذاهای فیبردار مناسب رژیم غذایی

منع مصرف جو دوسر در شیردهی

اگرچه مصرف جو دوسر در شیردهی می‌تواند فواید بسیار زیادی را به‌همراه داشته باشد؛ اما این به منزله این نیست که هر فردی می‌تواند از جو دوسر در دوران شیردهی استفاده کند. مصرف جو دوسر در دوران شیردهی برای بانوانی که قند خون بالا و دیابت دارند، توصیه نمی‌شود. این دسته از افراد حتما باید با پزشک خودشان جهت مصرف جو دوسر مشورت کنند. چرا که بیش از نیمی از جو دوسر، حاوی کربوهیدرات است.

همچنین مصرف جو دوسر در دوران شیردهی به بانوان بارداری که به گلوتن حساس هستند، پیشنهاد نمی‌شود و این دسته از افراد نیز باید با مشورت پزشک جو دوسر را به رژیم غذایی خودشان اضافه کنند. جو دوسر در دوران شیردهی برای سایر افراد مفید است و حتی این دو دسته از بانوان شیرده نیز می‌توانند با مشورت پزشک از این محصول استفاده کنند.

بهترین زمان مصرف جو دوسر در شیردهی، وعده صبحانه است. در این صورت انرژی مورد نیاز بدن بانوان شیرده تامین می‌شود و می‌توانند یک صبحانه رژیمی با تامین مواد مغذی داشته باشند. با این حال اگر تمایل دارید، می‌توانید جو دوسر را در وعده عصرانه نیز به ماست یا بستنی و شیر خودتان اضافه کرده و میل نمایید. هر روشی برای تهیه جو دوسر در شیردهی مفید است. فقط کافیست که در مصرف این جو دوسر مفید زیاده‌روی نکنید.

آیا گرانولا نیز برای دوران شیردهی مفید است؟

حال که با فواید جو دوسر در شیردهی آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که بهترین محصول تولید شده با جو دوسر را به شما معرفی کنیم. گرانولا، ترکیبی عالی از جو دوسر، میوه خشک و مغزهای آجیل مانند بادام زمینی است. گرانولا معمولا شیرین‌کننده مصنوعی نداشته و در صورت نیاز با عسل شیرین می‌شود. مصرف گرانولا نه تنها به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بانوان شیرده برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان کمک کند.

بنابراین، گرانولا در دوران شیردهی به‌عنوان یک میان‌وعده مغذی شناخته می‌شود. گرانولا حاوی جو دوسر و ترکیبات دیگر است که هر کدام برای سلامت عمومی نوزاد و مادر شیرده مفید هستند و باعث می‌شود بانوان شیرده از خوردن مواد غذایی بدون ارزش غذایی مانند کیک، شیرینی‌های متنوع خودداری کنند.

از طرف دیگر، مصرف گرانولا نسبت به جو دوسر خام ساده‌تر است. چرا که گرانولا با کمک فرمولاسیون خاصی تولید شده و حتی می‌توان آن را به‌صورت خام نیز مصرف کرد. اما جو دوسر نیاز به افزودنی‌های مختلفی دارد تا طعم و مزه خوبی به خود بگیرد. قطعا شما در دوران شیردهی فرصت زیادی برای تهیه رسپی‌های متنوع با جو دوسر ندارید. پس همین حالا برای خرید گرانولاهای خوشمزه و مطابق با ذائقه خودتان، اقدام کنید.

گرانولا روزانه
گرانولا روزانه

بهترین گرانولا را از چاربان بخواهید

چاربان تولید کننده بهترین گرانولاهای خوش طعم است که با یک بار میل کردن آن‌ها، متوجه کیفیت محصولات این برند خواهید شد. چاربان به محصولات تولیدی خود توجه زیادی دارد. گرانولاهای تولیدی چاربان در طعم‌های متنوعی موجود هستند و می‌توان آن‌ها را با توجه به سلیقه هر یک از افراد و ارزش غذایی آن‌ها خریداری کرد.

گرانولای چاربان بدون مواد افزودنی و مضر تولید شده است. ترکیب جو دوسر، آجیل‌ها، میوه‌های خشک و … باعث برتری گرانولا نسبت به جو دوسر خواهد شد. از این رو می‌توانید با مصرف منظم گرانولا در دوران شیردهی کیفیت شیر خودتان را چندین برابر کنید. البته مصرف بیش از حد آن نیز برای بدن شما سودی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مصرف جو دوسر در شیردهی صحبت کردیم. جو دوسر حاوی ترکیبات مفیدی است که همگی می‌توانند به سلامت عمومی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و افزایش شیر بانوان کمک کنند. می‌توانید به جای تهیه رسپی‌های زمان‌بر و متنوع از جو دوسر، گرانولای آماده چاربان را تهیه کنید. گرانولاهای چاربان در طعم‌های مختلفی تولید شده‌اند و فقط کافیست که مطابق با ذائقه خودتان آن‌ها را میل کنید.

سوالات متداول

جو دوسر در شیردهی مفید است؟

جو دوسر در دوران شیردهی می‌تواند به سلامت جسمی مادران شیرده کمک زیادی بکند. فقط کافیست که به صورت منظم و مطابق با یک سری استانداردهای خاصی از جو دوسر در دوران شیردهی استفاده کنید

نحوه مصرف جو دوسر در شیردهی به چه شکل است؟

جو دوسر را می‌توان به ترکیبات گرم مانند شیر گرم، ترکیبات سرد مانند ماست سرد و شیرینی‌ها و کوکی‌های خوشمزه اضافه کرد و میل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *