صفحه اصلی / وبلاگ / اوتمیل برای چاقی: برنامه غذایی برای افزایش وزن با طعم عالی

مقالات آموزشی

اوتمیل برای چاقی: برنامه غذایی برای افزایش وزن با طعم عالی

اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری

جو دو سر یکی از غذاهای کامل و محبوب است که امروزه به شکل‌های مختلفی مصرف می‌شود. آماده شدن جو دو سر کمی زمان‌بر است اما خواص فوق‌العاده جو دو سر برای درمان یبوست، کاهش قند خون و بهبود بیماری‌های قلبی باعث شده مردم از این غلات کامل دور نشوند. اوتمیل از جو دو سر تهیه می‌شود و یک غلات کامل است. مصرف اوتمیل بیشتر برای لاغری توصیه می‌شود. زیرا خوردن آن در وعده صبحانه باعث احساس سیری بلند مدت می‌شود. اما اگر اوتمیل را با مواد موثر چاق‌کننده مانند آجیل و میوه‌هایی مانند موز مخلوط کنید، این غلات، چاق‌کننده خواهد بود. در ادامه چند ترکیب موثر اوتمیل برای چاقی را معرفی می‌کنیم.

اوتمیل

جو دو سر به عنوان یک غذای غلات کامل شناخته می‌شود. جو دو فواید زیادی دارد و یک صبحانه مقوی است اما از آنجایی که این غذا خیلی دیر پخته می‌شود، بسیاری از مردم دوست ندارند آن را تجربه کنند یا زمان کافی برای پخت آن ندارند. به همین دلیل از موارد مشابه مانند جو دو سر فرآوری شده یا جو دو سر له شده استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که جو دو سر فرآوری شده یا له شده هم بافت نرمی دارد و چندان خوشایند نیست. اوتمیل نام خارجی بلغور جو دو سر است که از جوشاندن جو در آب یا شیر به دست می‌آید. اوتمیل سرشار از آنتی اکسیدان، انواع ویتامین و مواد معدنی، باکتری‌های سالم و کلسترول است. این غذای کامل برای درمان بسیاری از مشکلات رایج مانند اضافه وزن و یبوست و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است. شاید می‌پرسید اگر اوتمیل برای کاهش وزن مفید است پس چگونه می‌توان از آن برای چاقی استفاده کرد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. 

اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری
اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری

ترکیبات موثر اوتمیل برای چاقی

اگر چه اوتمیل برای کاهش وزن موثرتر است اما اگر این ماده غذایی را با مواد دیگری ترکیب کنید می‌توان از آن برای چاقی هم استفاده کرد. در ادامه چند ترکیب موثر و البته خوشمزه برای اوتمیل معرفی می‌کنیم. اگر به اوتمیل برای چاقی نیاز دارید، بهتر است ترکیبات زیر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : جو دو سر برای چاقی؛ چقدر و چطور بخوریم؟

روش اول

اگر اوتمیل برای چاقی را دوست دارید، حدود 1 فنجان جو دو سر، 2 فنجان شیر، 1 عدد موز، 1 قاشق عسل و مقداری مغز گردو تهیه کنید. جهت تهیه اوتمیل برای چاقی، شیر و جو دو سر را در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید کمی حرارت ببیند. موز خرد شده را به همراه مغز گردوی خرد شده و عسل به مخلوط اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دیگر هم حرارت ببیند. بعد از اینکه مخلوط کمی سفت و غلیظ شد، آن را نوش جان کنید.

روش دوم

جهت تهیه ترکیب اوتمیل برای چاقی دوم باید مقداری یک فنجان اوتمیل، نصف فنجان شیر، مقداری میوه خرد شده مانند توت فرنگی یا موز یا هر میوه‌ای که دوست داشتید، 1 قاشق دانه چیا و 1 قاشق عسل فراهم آورید. برای تهیه این ترکیب باید تمام مواد را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط کنید. برای خوش طعم شدن مخلوط می‌توانید از دارچین یا زنجبیل هم استفاده کنید. مخلوط را حدود 7 یا 8 ساعت داخل یخچال قرار دهید. خواص دانه چیا باعث می‌شود این مخلوط به مرور زمان سفت و غلیظ شود.

اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری
اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری

روش سوم

در این روش تهیه اوتمیل برای چاقی می‌توانید از 1 فنجان اوتمیل، 2 فنجان شیر پرچرب، 1 عدد موز، مقداری وانیل و پسته بخرید. ابتدا اوتمیل و شیر را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید. بهتر است پسته‌ها را خرد کنید. برای شیرین شدن مخلوط می‌توانید از شکر یا عسل استفاده کنید. بعد از چند دقیقه، عسل و موز و وانیل را به مخلوط شیر و اوتمیل اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط حاصل کمی غلیظ شود. سپس می‌توانید آن را برای صبحانه یا عصرانه میل کنید.

روش چهارم

در این روش تهیه اوتمیل برای چاقی هم ابتدا 2 فنجان شیر را در یک ظرف بریزید. سپس 1 فنجان اوتمیل را به آن اضافه کنید. مواد را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه حرارت ببیند. مقداری عسل و دارچین هم به آن اضافه کنید تا خوش طعم شود. در نهایت دو عدد سفیده تخم مرغ را در مخلوط اوتمیل برای چاقی ریخته و مرتب هم بزنید تا کامل پخته شود. حالا می‌توانید مخلوط اوتمیل چاق‌کننده را نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید : گرانولا برای چاقی؛ طرز تهیه + روش مصرف گرانولا با هدف چاقی

مهم‌ترین خواص اوتمیل

اوتمیل یک آنتی‌اکسیدان قوی است. این غلات کامل را می‌توان مغذی‌ترین صبحانه‌ برای هر فرد دانست. از مهم‌ترین خواص اوتمیل به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

اوتمیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. آوناترامیدها نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که بیشتر از بقیه مواد غذایی در جو دو سر یافت می‌شوند. این مواد به بهبود گردش خون و کاهش التهاب و خارش بدن کمک می‌کنند.

کاهش قند خون

بتاگلوکان یکی دیگر از موادی است که در اوتمیل یافت می‌شود. این نوع فیبر برای بهبود پاسخ به انسولین مفید است و باعث مدیریت قند خون در بدن فرد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری
اوتمیل برای چاقی دانستنیهای ضروری

بهبود سطح کلسترول خون

خوردن اوتمیل می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که این نتیجه موثر به دلیل وجود بتاگلوکان در اوتمیل است.

مدیریت وزن

تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که مصرف اوتمیل به مدیریت وزن کمک می‌کند. زیرا افراد معمولا بعد از مصرف آن سریع احساس سیری می‌کنند. پزشکان دریافته‌اند که مصرف این غلات در افراد چاق باعث می‌شود فرد تا 4 ساعت احساس سیری را تجربه کند.

درمان یبوست

مصرف جو دو سر یا اوتمیل برای درمان یبوست هم خوب است. چرا که این ماده غذایی موجب حرکت مواد زائد در دستگاه گوارش شده و یبوست را برطرف می‌کند.

بهترین زمان مصرف اوتمیل برای چاقی

اوتمیل بیشتر برای عصرانه یا صبحانه مناسب است. البته طرفداران جو دو سر هم اوتمیل را بیشتر برای صبحانه مصرف می‌کنند. در صورتی که اوتمیل را به یک باره و بدون ترکیب با مواد غذایی موثر برای چاقی مانند موز و آجیل مصرف کنید، موجب کاهش اشتها می‌شود. مصرف این ترکیب باعث می‌شود تا ساعت‌ها سیر باشید و گرسنه نشوید. بنابراین اگر اوتمیل برای چاقی را مصرف می‌کنید بهتر است آن را کم کم و چند بار در طول روز میل کنید.

نکات مهم مصرف اوتمیل برای چاقی

یکی از مهم‌ترین نکات برای مصرف اوتمیل این است که باید به طریقه مصرف آن توجه کنید. اوتمیل برای لاغری با هیچ ماده غذایی خاصی ترکیب نمی‌شود. تنها برای بهبود طعم آن می‌توانید از انواع ادویه استفاده کنید. در صورتی که اوتمیل را برای کاهش وزن استفاده می‌کنید باید آن را با مواد لاغرکننده ترکیب کنید. مثلا اگر اوتمیل را با موز یا آجیل‌ مخلوط کنید، دیگر لاغرکننده نخواهد بود. بنابراین اگر اوتمیل را با مواد موثر برای چاقی ترکیب کنید یک معجون چاق‌کننده خواهید داشت.

جمع‌بندی

اوتمیل یک غلات کامل است که از جو دو سر تهیه می‌شود. اگر چه اوتمیل برای چاقی تمام خواص مثبت جو دو سر را دارد اما راحت‌تر و سریع‌تر از آن آماده می‌شود. این غلات خوشمزه با بسیاری مواد غذایی محبوب مانند موز، پسته، دارچین، شیر، زنجبیل، وانیل و عسل هماهنگی دارد. ترکیب اوتمیل با این مواد غذایی موجب تهیه یک ترکیب جادویی برای افزایش وزن می‌شود. مصرف اوتمیل برای چاقی بهتر است به صورت روزانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *