صفحه اصلی / وبلاگ / اوتمیل برای لاغری؛ روش مصرف، زمان مصرف و ترکیبات موثر

مقالات آموزشی

اوتمیل برای لاغری؛ روش مصرف، زمان مصرف و ترکیبات موثر

اوتمیل برای لاغری دانستنیهای ضروری

اضافه وزن دارید و هر چقدر رژیم می‌گیرید نمی‌توانید به وزن ایده آل برسید؟ از ظاهر خودتان خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای بهبود تناسب اندام خود هستید؟ دوست دارید میان وعده‌های خوشمزه بخورید، ولی رژیم غذایی که گرفته‌اید به شما این اجازه را نمی‌دهد؟ اگر دغدغه همه موارد ذکر شده را دارید، نگران نباشید. اوتمیل به عنوان یک میان وعده لاغر کننده به شما کمک می‌کند تا به وزن ایده آل خودتان برسید و شاهد کنترل وزن باشید. اوتمیل برای لاغری، کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مفید است. اگر بهترین روش مصرف اوتمیل را انتخاب کنید، خیالتان از بابت تاثیر آن روی سلامت عمومی بدن و رفع چاقی راحت خواهد بود.

اوتمیل برای لاغری چه تاثیری دارد؟

حتما شما هم تا به حال در مورد تاثیر فیبر گیاهی روی لاغری شنیده‌اید. فیبر یکی از موادی است که نقش بسیار مهمی را پر کردن سیستم گوارش و معده برعهده دارد. فیبر پس از ورود به سیستم گوارش حجیم شده و حجم زیادی از آن را اشغال می‌کند. به همین خاطر اگر رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید، میل کمتری به خوردن غذاهای مختلف خواهید داشت. اوتمیل که حاوی جو دوسر است، به دلیل داشتن فیبر گیاهی بسیار مغذی می‌تواند نقش مهمی را در لاغری و کاهش وزن ایفا کند.

اوتمیل حاوی فیبر گیاهی بسیار زیادی است. با مصرف آن از چندین جهت می‌توانید شاهد کاهش وزن و لاغری باشید. اولین تاثیر اوتمیل، کاهش اشتها است. به دلیل اینکه اوتمیل حجم زیادی از سیستم گوارش را اشغال می‌کند، اجازه نمی‌دهد تا میل زیادی به خوردن غذا داشته باشید. از این جهت اوتمیل برای کاهش وزن مفید است. علاوه بر این، گفته شده که اوتمیل می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی که خود باعث چاقی و اضافه وزن می‌شوند نیز کمک کننده باشد. یکی از این مشکلات یبوست است که خوشبختانه با مصرف اوتمیل می‌توانید آن را درمان کرده و شاهد بهبود علائم آن در سیستم گوارش خودتان باشید.

اوتمیل-برای-لاغری-دانستنیهای-ضروری
اوتمیل که حاوی جو دوسر است، به دلیل داشتن فیبر گیاهی بسیار مغذی می‌تواند نقش مهمی را در لاغری و کاهش وزن ایفا کند.

اوتمیل برای کاهش چربی در بدن نیز مفید است. اگر به اندازه از اوتمیل استفاده کنید و در کنار آن ورزش منظم داشته باشید، علاوه بر چربی سوزی، شاهد کاهش وزن نیز خواهید بود. از این رو برای رسیدن به تناسب اندام در کنار ورزش، مصرف اوتمیل به عنوان یک تغذیه قبل و بعد از ورزش توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : خواص اوتمیل چیست؟ گنجاندن اوتمیل در منوی غذایی کار درستی است؟

ترکیبات موثر در اوتمیل

اوتمیل برای لاغری مفید است و می‌تواند نقش بسیار مهمی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایفا کند. اولین و مهم‌ترین ترکیب به کار رفته در اوتمیل جو دوسر است که هم فیبر بالایی دارد، هم به دلیل داشتن پروتئین بالا می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سیر نگه داشتن شما ایفا کند. به دلیل شاید طعم جو دوسر به تنهایی برای افراد خوشایند نباشد، یک سری افزودنی‌های خوشمزه نیز به آن اضافه خواهد شد.

دانه‌های آجیل، شیرین کننده‌هایی مانند عسل، شکر قهوه‌ای، غلات دیگر و … می‌توانند به عنوان ترکیبات موثر در اوتمیل شناخته شوند. با این حال اگر قصد خرید اوتمیل برای لاغری و کاهش وزن را دارید، باید به کربوهیدرات و کالری موجود در آن نیز توجه داشته باشید.\

روش مصرف اوتمیل برای لاغری

اگر می‌خواهید از اوتمیل برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید، باید با روش مصرف آن آشنایی داشته باشید. روش‌های مختلفی برای مصرف اوتمیل وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها کمک بگیرید؛ ولی فراموش نکنید که انتخاب بهترین روش مصرف آن ذائقه‌ای است و هر یک از افراد باید بر اساس سلیقه و نظر شخصی خودشان بهترین روش را انتخاب کنند. در ادامه شما را با نحوه مصرف اوتمیل برای لاغری آشنا می‌کنیم.

  • ترکیب اوتمیل با شیر: ترکیب اوتمیل با شیر یک ترکیب بسیار پرفایده است. اگر می‌خواهید در حین رسیدن به وزن ایده آل، عضلات خودتان را نیز حفظ کنید؛ ترکیب اوتمیل با شیر انتخاب بسیار خوبی است. این ترکیب هم بسیار خوشمزه است، هم برای کاهش وزن و لاغری گزینه بسیار خوبی است.
  • خوردن اوتمیل به عنوان میان وعده: از اوتمیل به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده کنید. اوتمیل می‌تواند به تنهایی و بدون نیاز به ترکیب شدن با شیر و ماست مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل اینکه آجیل و شیرین کننده‌های خوشمزه به اوتمیل اضافه شده‌اند، می‌توان از آن برای داشتن رژیم غذایی پرفایده استفاده کرد.
  • ترکیب اوتمیل با ماست: اگر علاقه مند به مصرف ماست به عنوان یک میان وعده هستید، اوتمیل با ماست یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. ترکیب اوتمیل با ماست هم یک ترکیب خوشمزه است، هم اینکه می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن شما مفید باشد. خود ماست حاوی ترکیبات پروتئینی است و شما را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد.
اوتمیل-برای-لاغری-دانستنیهای-ضروری
روش مصرف اوتمیل برای لاغری

بهترین زمان مصرف اوتمیل برای کاهش وزن

واقعیت این است که بهترین زمان مصرف اومتیل و جو دوسر برای کاهش وزن به طور دقیق مشخص نیست. چون هر یک از افراد بسته به شرایط خودشان و نوع کاری که دارند، باید زمان مناسبی را برای مصرف اوتمیل در نظر بگیرند. به طور کلی، مصرف این ماده مغذی در وعده‌ها و زمان‌های زیر توصیه می‌شود:

بیشتر بخوانید : تفاوت گرانولا و اوتمیل چیست؟

  • صبحانه: برای اینکه یک روز پرانرژی و پرنشاط را آغاز کنید، اوتمیل یک میان وعده عالی است. اوتمیل با داشتن کربوهیدرات مناسب، پروتئین بالا و انرژی خوب می‌تواند به شما برای شروع روز کمک کند. از طرفی به دلیل اینکه اوتمیل فیبر بالایی دارد، اجازه نمی‌دهد تا در طول گرسنه شوید.
  • میان وعده: افرادی که به دنبال یک میان وعده رژیمی هستند تا از خوردن شیرینی، کیک، کربوهیدرات و خوراکی‌های مختلف دیگر خودداری کنند، می‌توانند اوتمیل را انتخاب نمایند. اوتمیل به عنوان یک میان وعده مفید برای کاهش وزن شناخته می‌شود. به دلیل اینکه اوتمیل به خوبی شما را سیر نگه می‌دارد، می‌تواند برای کاهش وزن و عدم مصرف میان وعده‌های پرکالری مانند کیک و بیسکوییت گزینه بسیار خوبی باشد.
  • شام: اگر می‌خواهید یک شام سبک، پرپروتئین و کم کالری بخورید، اوتمیل انتخاب خوبی برای شما است. اوتمیل به دلیل داشتن فیبر بالا می‌تواند شما را سیر نگه دارد تا دیگر نیازی به بلند شدن از خواب برای خوردن غذا نداشته باشید. اضافه کردن مقداری شیر به اوتمیل می‌تواند یک خوراکی خوشمزه را برای شام شما بدست آورد.

خرید اوتمیل با کیفیت و کم کربوهیدرات از چاربان

با توجه به تاثیر اوتمیل برای لاغری، بسیاری از افراد این ماده غذایی را برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل در خانه تهیه می‌کنند؛ اما شما می‌توانید برای مصرف روزانه و بدون دردسر این محصول آن را از طریق سایت چاربان خریداری کنید. چاربان عرضه کننده بهترین اوتمیل برای لاغری و کاهش وزن است و ترکیبات بسیار مغذی را با کمترین کالری به این مواد اضافه کرده است.

سوالات متداول

مصرف اوتمیل برای افزایش وزن نیز مفید است؟

اوتمیل یا همان جودوسر به تنهایی باعث افزایش وزن نمی‌شود؛ اما اگر از اوتمیل‌های حاوی چربی، کربوهیدرات بالا و شیرین کننده‌های مضر استفاده کنید، شاهد افزایش وزن خواهید بود.

آیا امکان مصرف اوتمیل در حین ورزش وجود دارد؟

بله. به دلیل پروتئین بالای اوتمیل، می‌توانید آن را برای لاغری در حین ورزش نیز مورد استفاده قرار دهید. اوتمیل می‌تواند نقش بسیار مهمی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام در یک برنامه ورزشی ایفا کند.

کالری اوتمیل چقدر است؟

کالری اوتمیل بستگی به ترکیبات موجود در آن به ویژه شیرین کننده‌ها دارد. بسته به نوع اوتمیل انتخاب شده، کالری آن نیز متفاوت است. اما معمولا یک پیمانه اوتمیل حاوی 220 تا 250 کیلوکالری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *